بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > زاویه سازی صورت : زاویه ‌سازی صورت | مقایسه روش های مادلینگ صورت، هزینه+تصاویر

زاویه ‌سازی صورت | مقایسه روش های مادلینگ صورت، هزینه+تصاویر

جوانسازی صورت

اگر می‌خواهید پهنای گونه‌هایتان را کاهش دهید یا فرم چانه‌تان را تغییر دهید، زاویه‌سازی صورت به روش‌های مختلف، می‎‌تواند کمک‎‌کننده باشد. اگرچه راه‌های مختلفی برای زاویه‌سازی صورت با ژل، چربی یا بوتاکس و حتی آرایش وجود دارد، اما جراحی استخوان صورت نتایجی دائمی داشته و تغییرات قابل‌ توجهی را در چهرۀ شما به‌وجود می‌آورد.

با این‌حال، این بدان معنا نیست که کانتورینگ استخوان صورت با جراحی همیشه بهتر است؛ چراکه هر روشی مزایا و معایبی دارد و شما باید باتوجه به فرم چهره، انتظارات خود از نتیجۀ عمل و صلاحدید پزشک مناسب‌‎ترین روش را انتخاب کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

انواع روش‌های زاویه‌سازی صورت

اگر می‌خواهید ویژگی‌های صورت خود را تغییر دهید و به فرم ایده آل صورت برسید، چندین گزینه وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. شاید بپرسید بهترین روش زاویه سازی و مادلینگ صورت کدام است؟ باید بدانید هر یک از آنها نتایج متفاوتی به شما می‌دهد و هزینه و طول عمر آنها نیز متفاوت خواهد بود. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • جراحی فک
  • جراحی بزرگ کردن چانه
  • جراحی کوچک کردن استخوان گونه
  • کانتورینگ با گرافت چربی
  • روش زاویه‌سازی سرد (CoolSculpting)
  • زاویه‌سازی صورت با ژل
  • زاویه‌‎سازی صورت با بوتاکس
  • جراحی V-line
  • کانتورینگ لب
  • کانتورینگ با آرایش
زاویه سازی صورت
قبل و بعد زاویه سازی صورت

شما می‌توانید بهترین روش‌های زاوایه سازی و مادلینگ صورت را در کلینیک آمون انجام دهید. روش‌هایی که در این مجموعه انجام می‌شوند، علاوه براینکه زیبایی شما را تضمین می‌کنند، از کمترین عوارض جانبی برخوردار هستند. دکتر علیرضا یارقلی و دکتر پروین متوسلین، دو تن از پزشکان ماهر مجموعه آمون هستند که خدمات کانتورینگ صورت را به شما ارائه می‌دهند.

مزایای کانتورینگ صورت

  • چهره شما سرحال‌تر و جوان‌تر به نظر خواهید رسید.
  • خطوط و چین‌وچروک کمتری خواهید داشت.
  • حلقه‌ها و گودی‌های چشم شما با کمک کانتورینگ و مادلینگ صورت بهبود می‌یابد.
  • با زاویه ‌سازی صورت، فک شما بلند شده و خط فک شما مشخص‌تر خواهد شد.
  • کانتورینگ خط فک

اگر از خود می‌پرسید جراحی کانتورینگ فک چیست؟ اکنون ما به شما پاسخ خواهیم داد. جراحی فک یک جراحی پلاستیک است که هدف آن بازسازی فک و تغییر شکل آن است. جراحی کانتورینگ فک شامل بلندکردن یا کوتاه‌کردن فک یا بالا و پایین کردن آن است.

این روش شامل برداشتن استخوان اضافی فک و اصلاح زاویه استخوان است. همچنین، جراح ممکن است در برخی موارد عضلات فک را نیز اصلاح کند. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و حدود سه ساعت طول می‌کشد. کانتورینگ خط فک عمدتاً یک جراحی پلاستیک در نظر گرفته می‌شود. بنابراین بیمه هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد. هزینه جراحی فک به شرایط و عوامل متعددی بستگی دارد.

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

شما چی ترجیح می‌دید؟(ضروری)

زاویه‌سازی صورت با ژل

تزریق ژل، یک روش غیرجراحی و کم‎ تهاجمی برای زاویه‎‌سازی صورت و جوانسازی پوست است. در این متد، ابتدا آناتومی صورت فرد توسط پزشک بررسی می‎‌شود و نقاط هدف برای تزریق فیلر و برجسته‎‌سازی مشخص می‌‎گردند.

زاویه‎‌سازی صورت با ژل، باید توسط پزشک مجرّب و با استفاده از فیلر صورت مرغوب و موردتأیید سازمان غذا و داروی امریکا FDA انجام شود. بهترین فیلرها برای کانتورینگ صورت، شامل ژل‎‌های هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی آپاتیت هستند.

ماندگاری مادلینگ چهره با تزریق فیلر صورت برای افراد مختلف، متفاوت است و بسته به نوع ژل و سایر عوامل، از 6 ماه تا 2 سال متغیر می‎‌باشد.

زاویه‌سازی صورت با بوتاکس

در این روش، با تزریق سم بوتولینوم به عضلات مسئول جویدن (ماستر)، این عضلات را فلج می‎‌کنند و در نتیجه اندازۀ آن کاهش قابل‏ توجهی پیدا می‎‌کند؛ بنابراین تزریق بوتاکس باعث لاغری فک پایین و کشیده‎‌تر شدن صورت شده و برای کسانی‎که فک مربعی‎ شکل دارند، روشی مناسب است. همچنین تزریق بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه‌‎ای نیز کاربرد دارد.

مشاهدۀ اثرات زاویه‎‌سازی صورت با بوتاکس، معمولاً حدود 6 هفته طول می‎‌کشد و نتایج آن از 6 تا 18 ماه ماندگاری دارد.

کانتورینگ صورت با تزریق چربی

این روش که به‌عنوان زاویه ‌سازی صورت با انتقال چربی نیز شناخته می‌شود، می‌تواند جایگزینی برای تزریق مواد مصنوعی باشد. کانتورینگ صورت با انتقال چربی شامل استفاده از چربی خود بیمار برای افزایش حجم پوست استفاده می‌شود. کانتور صورت با انتقال چربی نتایج طولانی‌تری نسبت به فیلرهای پوستی ارائه می‌دهد؛ زیرا بیشتر چربی‌های منتقل شده زنده می‌مانند.

زاویه‌سازی سرد (CoolSculpting)

این روش یکی از درمان‌های محبوب برای تغییر ویژگی‌های صورت است. از این روش برای برداشتن مقدار مشخصی از چربی زیر پوست استفاده می‌شود و در نتیجه صورت لاغرتر به نظر می‌رسد. برای خلاص شدن از شر چربی‌های انباشته شده در چانه می‌توانید از CoolSculpting استفاده کنید. زاویه‌سازی سرد یک روش کم تهاجمی و آسان با نتایج سریع است و از طریق انجماد سلول‌های چربی و مکش آنها عمل می‌کند.

کانتورینگ
کانتورینگ

جراحی کوچک کردن استخوان گونه

جراحی کوچک کردن استخوان گونه یکی از روش‌های رایج برای تغییر ویژگی‌های صورت است. در طول جراحی، جراح شما برش‌هایی برای برداشتن برخی از قسمت‌های استخوان گونه و تغییر زاویه آنها ایجاد می‌کند.

این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. این شامل بریدن برخی از استخوان‌های گونه و تغییر آنها برای لاغرتر به‌نظررسیدن صورت است. این جراحی برای بیمارانی با صورت‌های پهن و گونه‌های برجسته که می‌خواهند صورت‌های لاغرتری داشته باشند مفید است.

بزرگ کردن گونه

ماهیت روش‌های بزرگ کردن گونه در طول سال‌ها تغییرات زیادی را تحمل کرده است. بسیاری از جراحان پلاستیک این روزها تمایل دارند از کاشت گونه خودداری کنند؛ زیرا عضلات صورت به‌مرور زمان در حال تکامل و تقویت هستند. روش‌های مدرن شامل تغییر شکل یا بازسازی ساختار موجود گونه یا تزریق یا حذف سلول‌های چربی است که مستقیماً از بدن گرفته می‌شوند.

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش که به‌عنوان اتوپلاستی نیز شناخته می‌شود، یک روش غیرتهاجمی بسیار محبوب در زاویه ‌سازی صورت است که شامل چسباندن گوش‌ها به عقب و تغییر شکل گوش‌ها به‌گونه‌ای است که گوش‌ها به‌اندازه قبل بیرون‌زده نباشند.

لیفت گردن و ابرو

برای بسیاری از بیماران – به‌ویژه زنان – گردن و ابروها با افزایش سن یکی از موضوعات اصلی برای زیبایی هستند. ابروها به دلیل سال‌ها انجام حالات مختلف صورت مثل خنده و گریه، مشخص‌ترین نشانه‌های پیری از جمله چین و چروک‌های شدید، خطوط ریز، افتادگی پوست و خطوط عمیق را نشان می‌دهند. خوشبختانه، لیفت گردن و لیفت ابرو، روش‌های آسان و کم تهاجمی هستند که می‌توانند به کاهش این مشکلات کمک کنند.

جراحی بزرگ کردن چانه

روشی که برای بهبود فرم چانه انجام می‌دهید بسته به شرایط شما متفاوت است. این جراحی شامل افزایش طول چانه است. درواقع، این جراحی شامل برداشتن برخی از قسمت‌های استخوان، تغییر شکل استخوان و اتصال مجدد استخوان به روشی جدید برای رسیدن به کانتور جدید است. جراحی بزرگ کردن چانه برای بیمارانی که چانه کوتاه و برجسته دارند گزینه خوبی است و می‌تواند به بازگرداندن تعادل به ساختار صورت شما کمک کند.

جراحی V-line

این جراحی پلاستیک، فرم صورت را شبیه شکل V می‌کند. این جراحی شامل تغییر شکل چانه و فک برای رسیدن به فرم موردنظر است. جراحی V-line عمدتاً برای بیمارانی استفاده می‌شود که فک پهن و مردانه‌ای دارند و صورت آنها را مربعی به نظر می‌رساند. این جراحی کمک می‌کند تا خصوصیات چهره شما ظریف‌تر به نظر برسد.

مادلینگ صورت

کانتورینگ لب

این روش برای بیمارانی که قصد دارند با استفاده از درمان‌های ساده و غیرتهاجمی ظاهر لب‌های خود را کانتور یا حجیم کنند بسیار مناسب است. جراحان پلاستیک صورت از تزریق فیلرهای پوستی حاوی اسید هیالورونیک که به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود برای حجم دادن به لب‌های نازک، بی‌شکل استفاده می‌کنند.

کانتورینگ صورت با آرایش

استفاده از آرایش برای کانتورینگ صورت محدود است؛ البته هزینه زاویه‌سازی صورت با این روش پایین است. این کم‌ اثرترین راه برای کانتور کردن صورت است، به‌علاوه یک روش موقتی است که نیاز به استفاده روزانه دارد.

عوارض زاویه ‌سازی صورت

ازآنجایی‌که روش مورد استفاده برای کانتورینگ صورت متفاوت است، عوارض جانبی نیز متفاوت است. خطرات و عوارض جانبی کانتورینگ استخوان صورت بر اساس روشی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. بااین‌حال عوارض جانبی روش‌های مبتنی بر جراحی معمولاً شامل موارد زیر است:

  • خون‌ریزی
  • کبودی
  • تورم
  • آسیب به بافت‌های مجاور (ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، اعصاب و غیره)
  • عفونت
  • عدم تقارن فک
  • لخته شدن خون
عوارض زاویه سازی صورت

از طرف دیگر کانتورینگ صورت با مواد تزریقی مانند ژل، چربی و بوتاکس کمتر تهاجمی است؛ اما این بدان معنا نیست که عوارض جانبی ندارد. پس از تزریق بوتاکس، فیلر یا چربی ممکن است از موارد زیر رنج ببرید:

  • سردرد
  • قرمزی پوست
  • دهان خشک
  • تورم
  • کبودی
  • عفونت

عوارض جانبی ذکر شده نسبتاً خفیف تا متوسط است. آنها معمولاً خودبه‌خود از بین می‌روند. اگر بعد از جراحی احساس درد شدید یا تب کردید، با پزشک خود تماس بگیرید تا ببیند آیا این می‌تواند به معنای چیزی جدی باشد یا خیر.

چگونه برای کانتورینگ صورت آماده شویم؟

اگر می‌خواهید جراحی کانتورینگ استخوان صورت را انجام دهید، باید به‌خوبی آماده شوید تا به نتایج مطلوب برسید و از عوارض جلوگیری کنید. آماده‌سازی برای کانتورینگ استخوان صورت ممکن است بر اساس روش متفاوت باشد. بنابراین، همیشه باید از پزشک خود در مورد کارهایی که باید قبل از آن انجام دهید سؤال کنید.

فشیال چیست

اقدامات لازم قبل از کانتورینگ صورت

به‌ طور کلی و صرف‌نظر از روشی که قرار است انجام دهید، باید:

ترک سیگار: 4 تا 6 هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید.
از مصرف الکل خودداری کنید: نوشیدن الکل ممکن است احتمال خونریزی در حین و بعد از عمل را افزایش دهد. حدود یک هفته قبل، برای جلوگیری از ورم باید از مصرف الکل خودداری کنید.
از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید: مصرف داروهای رقیق‌کننده خون قبل از جراحی توصیه نمی‌شود. اگر آنها را مصرف می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید و از او بپرسید که آیا باید آنها را متوقف کنید یا از یک جایگزین استفاده کنید.
داروهای گیاهی را کنار بگذارید: طبیعی بودن یک دارو به این معنی نیست که نمی‌تواند به شما آسیبی برساند. در مورد هر داروی گیاهی که مصرف می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید و بپرسید که آیا باید قبل از جراحی آن را قطع کنید یا خیر.
از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید: سعی کنید از قرارگرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. بهتر است هنگام انجام عمل جراحی رنگ پوست طبیعی داشته باشید.
از خوردن غذا در شب قبل از جراحی خودداری کنید: غذا خوردن قبل از جراحی ممکن است با بیهوشی تداخل داشته باشد، بنابراین باید شب قبل از عمل، غذا خوردن را حذف کنید. از طرف دیگر، باید آب کافی بنوشید و هیدراته بمانید.
آزمایشات پزشکی: برخی از جراحی‌ها ممکن است نیاز به انجام آزمایش خون و تصویربرداری داشته باشند. از جراح بپرسید که آیا نیاز به انجام هرگونه آزمایشی دارید؛ به‌خصوص اگر قرار است از روش جراحی استفاده کنید.
اهمیت آمادگی ذهنی قبل از مراحل زاویه ‌سازی صورت

علاوه بر مواردی که گفته شد، شما باید از نظر ذهنی نیز آماده باشید. برخی از روش‌ها برگشت‌ناپذیر هستند، بنابراین شما باید دقیقاً بدانید که چه کاری انجام می‌دهید. تصویر افرادی که قبلاً عمل جراحی را انجام داده‌اند را بررسی کنید و در مورد انتظارات خود با پزشک صادق باشید. همچنین در صورت داشتن هرگونه نگرانی، با پزشک خود صحبت کنید.

مزونیدلینگ چیست؟

مراقبت بعد از زاویه ‌سازی صورت

بهبودی بعد از زاویه ‌سازی صورت عمدتاً به روشی که انجام داده‌اید بستگی دارد و زمان بهبودی نیز بر این‌ اساس متفاوت خواهد بود. دوره نقاهت کانتورینگ، از چند روز تا 3 تا 4 هفته متغیر است. برای جلوگیری از هرگونه عارضه احتمالی و اطمینان از داشتن بهترین نتایج، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کمی استراحت کنید و چند هفته از ورزش خودداری کنید.
  • تا یک ماه پس از جراحی از استعمال دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • در صورت وجود تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از غذاهای سفت که جویدن آنها سخت است خودداری کنید.
مادلینگ و زاویه سازی صورت

ماندگاری زاویه ‌سازی صورت

بسته به روشی که برای کانتورینگ انجام می‌دهید، ماندگاری نتایج متفاوت است. ماندگاری روش‌های مبتنی بر جراحی زیاد است‌؛ اما اثرات کانتورینگ با تزریق مواد به مرور زمان محو می‌شود.

زاویه ‌سازی صورت به صورت خانگی

شما می‌توانید تمرین‌هایی را در خانه انجام دهید و تا حدی بر روی فرم صورت خود تأثیر بگذارید:

  • فک خود را ورزش دهید. این کار را با باز و بسته کردن فک خود انجام دهید. برای اثرگذاری بیشتر، یک توپ تنیس را بین فک و گردن خود قرار دهید.
  • لبخند بزنید. لبخند عضلات صورت را تقویت می‌کند و استخوان گونه را گسترش می‌دهد.
  • از کرم کانتورینگ استفاده کنید.
  • حالت صورت خود را به شکل ماهی دربیاورید. این کار در زاویه‌دار کردن فک و استخوان گونه مؤثر است.
  • صورت خود را با استفاده از یک روغن مغذی ماساژ دهید. حرکات ماساژ باید به‌صورت دورانی و از پایین‌به‌بالا باشد.
  • آدامس جویدن باعث ورزش عضلات و فک می‌شود و کانتورینگ صورت را به‌دنبال دارد.
  • ورزش چانه را برای زاویه ‌سازی صورت کشیده و لاغر انجام دهید. به این صورت که سر خود را روبه‌بالا نگه دارید و لب‌های خود را جمع کنید. ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین را روزی ۱۰ بار تکرار کنید.
  • برای داشتن فک زیباتر، به مدت ۱۰ ثانیه فک خود را فشار دهید. این تمرین را ۱۰ الی ۱۵ مرتبه در طول روز انجام دهید.
زاویه سازی چانه

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

زاویه ‌سازی صورت در کلینیک آمون

کلینیک آمون روش‌های جامعی برای کانتورینگ صورت از جمله تمام موارد ذکر شده در این مقاله ارائه می‌دهد. ما در کلینیک آمون متعهد هستیم که به مشتریان خود کمک کنیم زیبا به نظر برسند. کلینیک آمون به دلیل سطح عالی کیفیت، مراقبت، حرفه‌ای بودن و رضایت بیمار مشهور است. 

در همین راستا اخیراً در ارتقاء بسیاری از تجهیزات پزشکی خود سرمایه‌گذاری کرده است و دارای امکانات و تجهیزات بالینی پیشرفته است. برای رزرو مشاوره رایگان و بحث در مورد گزینه‌های خود همین امروز با ما تماس بگیرید.

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

میانگین امتیازها 4.1 / 5. تعداد رای‌ها : 350

دیدگاهتان را بنویسید