بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > جوانسازی پوست : همه چیز درباره تزریق چربی | مزایا و مراقبت‌ها

همه چیز درباره تزریق چربی | مزایا و مراقبت‌ها

تزریق چربی

از جمله نشانه‌های پیری، افتادگی پوست صورت و کاهش حجم صورت و سایر بافت‌های بدن است. در واقع با افزایش سن، بالشتک‌های چربی تحلیل می‌روند و این باعث می‌شود تا چین و چروک‌ها بر روی پوست ظاهر شود که این ظاهر ناخوشایندی برای افراد رقم می‌زند. 

اما یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن این چین و چروک‌ها و افتادگی‌ها تزریق چربی است. اگر چه روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی پوست وجود دارد اما تزریق چربی عوارض بسیار کمی دارد و می‌تواند یک روش کاملاً مناسب باشد. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یکی از روش‌های کم‌خطر جوان‌سازی پوست است که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. تزریق چربی در دسته فیلرها قرار می‌گیرد و با تزریق مواد مخصوصی به لایه پوست انجام می‌شود. این تزریق موجب حجم‌دهی و جوان‌سازی پوست می‌شود. اما تفاوت مهم تزریق چربی با سایر ژل‌ها این است که ژل چربی با استفاده از چربی‌های خود بدن تهیه می‌شود ولی سایر ژل‌ها مواد دیگری دارد. 

به همین دلیل بدن با تزریق چربی واکنش بدی نشان نمی‌دهد. به طور کلی عوارض تزریق چربی بسیار محدود است و به همین دلیل افراد زیادی آن را امتحان می‌کنند. برای تزریق چربی، بخشی از بافت چربی در ناحیه مورد نظر بدن فرد متقاضی برداشته می‌شود و سپس با فرآوری به نواحی مختلف زیر پوست تزریق می‌شود.  ین روش باعث می‌شود فرورفتگی‌ها، افتادگی‌ها و چین و چروک‌ها برطرف شود. این روش ماندگاری بسیار بالایی دارد و می‌تواند به جوان‌سازی و زیبایی پوست شما کمک زیادی کند.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد

 

پزشک متخصص با مهارتی که دارد چربی را از نواحی مختلف بدن مثل شکم، پهلو و اطراف باسن برداشت و سپس به نواحی خاص تزریق می‌کند و بدن نیز به دلیل اینکه از چربی خود استفاده می‌کند سریعاً پاسخ می‌دهد و جوان‌سازی با سرعت بسیار خوبی رخ می‌دهد. 

کلینیک آمون

نحوه تزریق چربی چگونه است ؟

پزشکان با مهارت فوق‌العاده‌ای که دارند سعی می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن جوان‌سازی پوست شما را انجام دهند. تزریق چربی به طور کلی شامل سه مرحله می‌باشد که این سه مرحله عبارت است از:

مرحله اول : برش‌های کوچکی بر روی نواحی چربی‌دار انجام می‌شود و با استفاده از لوله نازکی که مخصوص این کار است چربی این نواحی جمع می‌شود و بعد از آن این نواحی بخیه زده می‌شود و بیمار نیز باید گن مناسبی بپوشد. برداشت چربی‌ها در این مرحله با استفاده از لیپوساکشن انجام می‌شود.
مرحله دوم : این مرحله شامل تزریق چربی با استفاده از سرنگ‌های مخصوص است. این سرنگ‌ها بسیار ظریف هستند و این باعث می‌شود تا زخمی بر روی پوست شما ایجاد نشود.
مرحله سوم : تجهیزات مدرن چربی را از خون و مایعات دیگر جدا می‌کند.

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

شما چی ترجیح می‌دید؟(ضروری)

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی از جمله روش‌های کم‌خطر است که اگر افراد آن را در کلینیک‌های معتبر انجام دهند عوارضی را تجربه نخواهند کرد. مزایای تزریق چربی نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است و به همین دلیل افراد زیادی تمایل به انجام آن دارند. برخی از مزایای تزریق چربی :

  • هزینه تزریق چربی نسبت به سایر روش‌ها مناسب‌تر است.
  • برای تزریق چربی در لایه‌های عمقی و با حجم بیش از 10 سی‌سی مناسب است.
  • امکان تکرار تزریق چربی در صورت نیاز وجود دارد.
  • فرد پس از انجام تزریق چربی هیچ واکنش آلرژیک نخواهد داشت. دلیل این امر این است که چربی‌ها از بدن خود
  • فرد گرفته شده و فرد به‌خوبی به آن جواب می‌دهد.
  • انجام تزریق چربی باعث جوان‌تر به نظر رسیدن فرد می‌شود. چین و چروک‌ها و افتادگی پوست از بین می‌رود و این باعث زیبایی فرد می‌شود.
  • این روش یک روش کاملاً طبیعی است و چربی‌های آن از خود بدن گرفته می‌شود.

ماندگاری و دوام تزریق چربی نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. ماندگاری بالا مزیت بسیار مهمی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند.

تزریق چربی

معایب تزریق چربی

تزریق چربی نیز به‌مانند سایر روش‌های جوان‌سازی پوست ممکن است معایبی داشته باشد. افراد با اطلاع از این معایب می‌توانند خود را به‌صورت مناسب برای این تزریق آماده کنند. این معایب عبارت است از:

  • تزریق چربی به علت اینکه مواد تزریقی از پیش آماده نیستند و باید از بدن خود فرد گرفته شود ممکن است زمان بیشتری بگیرد.
  • ممکن است بعضی از افراد تمایل نداشته باشند که چربی از بدن خودشان گرفته شود. بنابراین این عمل برای این افراد مناسب نخواهد بود.
  • کبودی و تورم خفیفی ممکن است بعد از تزریق چربی برای افراد به وجود بیاید که این تورم و کبودی بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

برای گرفتن نتیجه بهتر باید به نکات مراقبتی توجه کنید. نکات مراقبتی باعث می‌شود تا شما بتوانید صورتی زیبا و جوان داشته باشید. این نکات عبارت است از:

  • فقط از داروهایی استفاده کنید که پزشک برای شما تجویز می‌کند.
  • تا 3 هفته بعد از عمل از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی خودداری کنید.
  • تا 4 هفته بعد از تزریق از ماساژ ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
  • برای درمان بهتر و کاهش تورم بعد از تزریق می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا 2 هفته بعد از تزریق چربی از دخانیات استفاده نکنید.
  • بهتر است که تا 3 هفته بعد تزریق از آسپیرین استفاده نکنید.
سن مناسب برای تزریق چربی

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل

شاید تصور کنید که تزریق ژل و چربی تفاوت زیادی با هم ندارند. در ادامه با اشاره به تفاوت‌های این دو روش شما را کاملاً از هر دو تزریق آگاه می‌کنیم. این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • ماندگاری ژل از ماندگاری چربی کمتر است. فرد باید هر چند ماه یک‌بار تزریق ژل را تکرار کند درحالی‌که تزریق چربی به این صورت نیست.
  • در تزریق چربی به دلیل اینکه ماده تزریقی از جنس بافت‌های بدن است احتمال جابجایی وجود ندارد اما در ژل احتمال جابجایی وجود دارد.
  • تزریق چربی باعث افزایش کلاژن سازی و جوان‌سازی پوست می‌شود ولی تزریق ژل فقط خاصیت پرکنندگی دارد.
  • در تزریق ژل امکان گلوله شدن وجود دارد ولی در تزریق چربی امکان گلوله شدن وجود ندارد.
  • تزریق چربی بین 1.5 تا 2 ساعت زمان می‌برد حال آنکه تزریق ژل به زمان کمتری نیاز دارد.
  • تزریق چربی نسبت به تزریق ژل تخصصی‌تر است و باید حتماً در کلینیک‌های معتبر انجام شود.
عوارض تزریق چربی به صورت

چه کسانی می‌توانید تزریق چربی انجام دهند؟

افرادی که به دنبال جوان‌سازی نواحی خاصی از پوست صورت خود هستند یا با افزایش سن حجم از دست رفته‌ای را بر روی پوست خود احساس می‌کنند گزینه مناسبی برای انجام تزریق چربی هستند. افرادی که به دنبال زیبایی لب‌های خود هستند و افرادی که به دنبال درمان فرورفتگی نواحی دور چشم و از بین بردن چین و چروک‌های صورت هستند نیز می‌توانید این روش را امتحان کنند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

تزریق چربی به باسن چگونه است؟

بسیاری از افراد به دنبال افزایش حجم در ناحیه باسن خود هستند. در تزریق ژل چربی به باسن، پزشک متخصص چربی‌ها را از نواحی شکمی‌برداشته و به باسن افراد تزریق می‌کند. پزشک برای تزریق به ناحیه باسن، ابتدا ناحیه‌ای که می‌خواهد چربی از آن بردارد را بی‌حس می‌کند و لوله‌های خالی که کانول نام دارد را وارد این نواحی می‌کند. 

پزشک این لوله‌ها را به عقب و جلو می‌برد تا چربی‌ها به‌خوبی جدا شود. چربی خارج شده تقریباً سه برابر مقداری است که برای تزریق لازم است. چربی‌ها در این مرحله خالص می‌شود و سپس به ناحیه باسن تزریق می‌شود.تزریق چربی به باسن معمولاً بین 90 دقیقه تا 4 ساعت زمان می‌برد و نتایج آن نیز بلافاصله بعد از عمل مشخص است.  نتایج نهایی نیز بعد از یک سال قابل مشاهده خواهد بود. چربی‌های تزریق شده در ناحیه باسن به‌مرور کاهش می‌یابد و جذب بدن می‌شود. این جذب چربی‌ها بسته به افزایش یا کاهش وزن فرد متفاوت است.

فیلم تزریق چربی به صورت لاغر

نواحی که کمتر فعال است ماندگاری بیشتری بعد از تزریق چربی ‌دارد اما نواحی که در حال حرکت است ماندگاری کمتر است.

تزریق چربی به‌صورت جراحی نیست ولی باید در شرایط استریل انجام شود. بنابراین می‌توان این تزریق را در اتاق عمل نیز انجام داد.

بهتر است که در دوران بارداری تزریق چربی انجام نشود. البته قبل از درمان بهتر است که حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

نیازی به ماندن فرد در بیمارستان نیست و فرد در همان روز می‌تواند به فعالیت‌های روزمره ادامه دهد.

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

میانگین امتیازها 4.9 / 5. تعداد رای‌ها : 186

دیدگاهتان را بنویسید