بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > لیفت با نخ : لیفت صورت با نخ | مزایا ، مراقبت‌ها

لیفت صورت با نخ | مزایا ، مراقبت‌ها

جذاب دوست داشتنی

جوانسازی صورت دغدغه‌ای است که بسیاری از افراد آن را در ذهن خود دارند و همیشه به دنبال راه‌هایی برای جوانسازی می‌گردند. لیفتینگ صورت با نخ را باید یکی از نوین‌ترین این راهکارها دانست. کسانی که با مشکلاتی از قبیل پیری و افتادگی پوست، لک روی پوست صورت، غبغب یا خط اخم درگیر هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

درحال حاضر استفاده از نخ‌ها یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیر جراحی برای کشیدن و سفت کردن پوست‌ شل است. با انتخاب این روش نوین، دیگر لازم نیست با جراحی لیفت که یک جراحی دشوار است و خطرات و نقاهت طولانیش درگیر شوید زیرا لیفت صورت با نخ یک روش نوین است که چنین مشکلاتی را به همراه ندارد. در این مطلب قصد داریم سیر تا پیاز را درباره لیفت صورت با نخ بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشد.

لیفت صورت با نخ چیست؟

متخصصان زیبایی معتقدند که استفاده از نخ‌ها به کشیدن پوست ضعیف کمک می‌کند و کلاژن‌ سازی  را تحریک می‌نماید. در روش لیفت صورت با نخ تجزیه و تحلیل چربی (مرگ سلول چربی) صورت می‌گیرد. این روش همچنین کلاژن‌ها را تحریک کرده و در سفت کردن پوست بسیار موثر است.

در واقع لیفت صورت را باید یک درمان تلفیقی از لیف صورت و بازسازی کلاژن دانست. این روش با نام‌های لیفت تک بخیه و لیفت وقت ناهار نیز شناخته می‌شود. نخ‌های لیفت درواقع از نخ‌های بخیه جذب از جنس پلی لاکتیک اسید  PLLAساخته می‌شوند. PLLA سال‌ها در صنعت دارویی استفاده می‌شده است اما بیشترین کاربرد آن را باید در تهیه نخ‌های ارتودنسی و نخ‌های بخیه دانست.

لیفت با نخ در مواردی همچون لیفت غبغب برای رفع غبغب و زاویه‌دهی به فک و چانه، لیفت فک و چانه برای زاویه‌دهی به فک و چانه، لیفت ابرو برای بالا کشیدن موقت اطراف ابرو، لیفت بینی برای رفع افتادگی بینی و فرم‌دهی زیبا به پیکره بینی، لیفت شقیقه، لیفت پوست برای جوانسازی و لیفت پوست صورت استفاده می‌شود که ما در این مطلب قصد داریم فقط درباره لیفت صورت با نخ حرف بزنیم.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

انواع نخ در لیفت

نخ‌هایی که برای این لیفت استفاده می‌شود، به نازکی یک تار مو هستند و معمولا از فلزاتی همچون پلاتینیوم، طلا یا فیبرهای سنتتیک مثل پلی استر یا کاپرون یا ترکیبی از پلیمرهای صنامی ساخته می‌شوند. سه نوع نخ را می‌توان برای لیفت صورت با نخ متصور شد که در ادامه این سه نوع را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مزایای لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ مزایای زیادی دارد که از میان مهم‌ترین این مزایا می‌توان به طبیعی بودن نتیجه اشاره کرد. اما برخی از افراد این را یک مزیت نمی‌دانند و دوست دارند انجام لیفت، تغییرات بسیار زیادی در صورتشان وارد کند. بیشتر جوان‌ترها از لیفت صورت با نخ استفاده می‌کنند. از دیگر مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نتایج طبیعی
  • ریکاوری سریع
  • ایمنی بالا
  • بدون آثار جانبی درمان

مراقبت‌های بعد از لیفت صورت با نخ

پس از اینکه لیفت صورت با نخ را انجام دادید، تکات مراقبتی‌ای وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. این نکات به شرح زیر است:

  • آقایان نباید تا سه هفته پس از لیفت از لوازم آرایشی استفاده کنند.
  • آقایان تا سه هفته پس از لیفت نباید ریش و سبیلشان را بتراشند.
  • به مدت یک هفته پس از لیفت، از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.
  • تا حداقل دو هفته روی شکم نخوابید.
  • تا یک ماه پس از لیفت فعالیت‌های ورزشی و سنگین انجام ندهید.
  • احتمال مصرف برنامه دارویی خاص بعد از لیفت با نخ تا مدت تعیین شده توسط پزشک.
  • فعالیت‌های سنگین روتین در زندگی تان را تا دو الی سه هفته پس از لیفت متوقف کنید.
  • گزارش به پزشک یا تکنسین در صورت بروز علائم غیر عادی.
لیفت صورت

عوارض جانبی لیفت صورت با نخ

انجام لیفت صورت مانند هر چیز دیگر عوارضی را هم به همراه دارد. برخی از این عوارض به شرح زیر هستند:

  • کبودی خفیف و تورم
  • وقوع عفونت
  • خونریزی طولانی مدت
  • زمان زیاد برای بهبود کامل
  • عدم تقارن در صورت، اگر هرکدام از نخ‌ها در جای خود حرکت کنند.
  • زخم‌های موقت و قابل ملاحظه
  • حساسیت به بی حسی
  • مقایسه لیفت با روش‌های دیگر جوانسازی

به جز انجام لیفت صورت با نخ، روش‌های مختلفی دیگری نیز برای جوانسازی وجود دارد که در ادامه و برای مقایسه، دو روش را به شما معرفی خواهیم کرد. هر سه روش ذکر شده مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و نمی‌توان گفت کدام روش برای لیفت بهتر است. هر کدام از این روش‌ها بسته به سن، میزان افتادگی پوست، محل لیفت و … بر روی گروهی از افراد نتیجه می‌دهند.

اندولیفت

در روش اندولیفت از فیبرهای نوری ویژه و تکنولوژی لیزر برای لیفت و جوانسازی استفاده می‌شود. در این روش فیبرهای بسیار نازکی به زیر پوست فرستاده می‌شود و نور لیزر به بافت‌های زیرین تابیده می‌شود. لیزر آسیب‌های جزئی و کنترل شده‌ای در پوست ایجاد می‌نماید و پوست را وادار می‌کند تا کلاژن بسازد.

اندولیفت می‌تواند به اندازه لیفت با نخ یا حتی بیشتر موثر باشد اما خطرات و عوارضش کمتر از لیفت با نخ است و یک دوره ریکاوری کوتاه دارد. کلاژن‌سازی روش اندولیفت موثرتر است یه همین دلیل هم امکان دارد حتی ماندگاری این روش بیشتر  میباشد.

هایفوتراپی

عمل هایفوتراپی را باید یکی از محبوب‌ترین و نوین‌ترین روش‌های جوانسازی دانست که می‌توان آن را با لیفت صورت با نخ مقایسه کرد. در این روش با استفاده از امواج فراصوت در لایه‌های عمیق آسیب‌های جزئی ایجاد می‌شود و مانند دو روش دیگر یعنی اندولیفت یا لیفت با نخ، باعث کلاژن سازی در پوست می‌شود.

رایج‌ترین کاری که با روش هایفوتراپی انجام می‌دهند، همان لیفت صورت است. این کار مورد تایید سازمان FDA هم قرار دارد. مهم‌ترین اثر هایفوتراپی روی لایه SMAS خواهد بود. این لایه بین عضلات و چربی عمقی قرار دارد و دقیقا همان لایه‌ای است در جراحی لیفت صورت روی آن کار شده و سفت می‌شود.

به این ترتیب نتیجه هایفوتراپی دقیقا شبیه به نتیجه جراحی لیفت روی پوست است. برای لیفت صورت هایفوتراپی می‌تواند تاثیر بیشتری از روش‌های اندولیفت یا لیفت با نخ داشته باشد.ترکیب روش های فوق هایفو تارپی و نخ نتایج قابل توجه ای دارد.

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

شما چی ترجیح می‌دید؟(ضروری)

چرا لیفت صورت با نخ انجام دهیم؟

لیفت صورت با نخ، برای رسیدن به اهداف متعددی مناسب است. در ادامه چند نمونه از این اهداف را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱) لیفت و سفت کردن پوست

در روش استفاده از نخ، به هیچ عنوان از تیغ جراحی استفاده نمی‌شود و بنابراین برش و برداشتی روی پوست نخواهیم داشت. متخصص درواقع تغییرات را در زیر پوست کار می‌کند و در نهایت این فرایند پوست صورت لیفت و سفت می‌شود. در این روش جراح به جای اینکه پوست اضافه را ببرد، با استفاده از نخ‌ها این پوست‌های اضافه را جمع و سفت می‌نماید و افتادگی در سطح پوست را از بین می‌برد. در این روش دیگر دردسرهای جراحی پیش پای شما قرار نمی‌گیرد.

۲) تحریک کلاژن سازی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کار نخ‌های استفاده شده در زیر پوست فقط برای خوش حالت کردن و سفت کردن آن نیست، بلکه روند پیری پوست را هم کند می‌کند. این نخ ها کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کنند که در نزدیک مناطق درمان شده، تولید کلاژن کند و کلاژن هم یکی از اصلی‌ترین عوامل جوانسازی پوست به شمار می‌رود.

کلاژن را درواقع باید پروتئینی در عمق پوست دانست که برای بدن بسیار کاربرد دارد. مثلا برای ترمیم زخم‌ها از آن استفاده می‌شود و یا پوست را سرزنده و باطراوت نشان می‌دهد. هر چه سن بالاتر برود تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند، تا جایی که در سن 70 سالگی بیشتر افراد 80 درصد از ضخامت پوستشان را از دست می‌دهند. این مساله را باید دلیل اصلی افتادگی و چین و چروک‌های پوستی دانست.

هنگامی که هنوز افتادگی پوست در شما وخیم نشده و انعطاف پذیری پوستتان بیشتر است، می‌توانید ضخامت پوست را افزایش دهید و روند پیری را کند کنید. درواقع لیفت صورت با نخ را باید یک روش جوانسازی ادامه‌‌دار و پیشرفت‌کننده دانست. پس از انجام این روش به مرور زمان متوجه خواهید شد که پوستتان سفت‌تر شده و حجمش بهبود پیدا کرده است و تا زمانی که نخ‌ها هنوز در صورتتان وجود داشته باشد، فرایند ترمیم ادامه خواهد داشت زیرا بدن شما سعی می‌کند نخ‌های را جذب کند و جای آن را ترمیم کند و در نهایت همه اینها باعث تحریک پوست و کلاژن سازی می‌شود.

لیفت نخ در مقابل فیلر
لیفت نخ در مقابل فیلر

ماندگاری لیفت صورت با نخ

در حالت عادی لیفت صورت با نخ بین 12 تا 24 ماه ماندگاری دارد اما این ماندگاری بسته به شرایط خاصی کمتر یا بیشتر می‌شود. مهم‌ترین شرط همان فیزیک بیمار است. مورد مهم دیگر قرار داشتن بیمار در شرابط مناسب است. طبیعتا هر چه شرایط بهتر باشد نتیجه به دست آمده هم بهتر خواهد بود.

یکی دیگر از نکات مهم انتخاب پزشک متخصص است. از آنجایی که لیفت صورت با نخ به مهارت و ظرافت خاصی نیاز دارد، انتخاب یک متخصص با تجربه برای گرفتن نتیجه بهتر بسیار مهم است. نکته مهم دیگری که برای ماندگاری بیشتر باید رعایت کنید، توجه به دستورات پس از عمل پزشک و مراقبت های دوره نقاهت است. انجام این دستورات کمک می‌کند بیمار با عوارض کمتری رو به رو شود و ماندگاری لیفت نیز بالا برود.

هزینه لیفت صورت با نخ

در مقایسه با جراحی، لیفت صورت با نخ هزینه کمتری روی دست شما می‌گذارد. چراکه جراحی نیاز به تیم کامل بیهوشی، جراحی و اتاق بیمارستانی و… دارد درحالی که لیفت با نخ از این دردسرها معاف است و به همین دلیل هم هزینه آن بسیار کمتر از جراحی در می‌آید.

کلام آخر

در مطلب لیفت صورت با نخ هر آنچه را که لازم بود درباره این روش جوان‌سازی بدانید بیان کردیم. پس از خواندن این نوشته می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از این روش استفاده کنید یا نه؟ اگر نکته دیگری در این باره وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

لیفت با نخ، یک روش جراحی غیر تهاجمی است که با استفاده از نخ‌های خاص برای برداشتن و کشیدن پوست، بهبود ظاهر و جوانسازی پوست صورت ایجاد می‌کند. این نخ‌ها در زیر پوست قرار می‌گیرند و باعث تولید کلاژن می‌شوند که باعث کشیدگی پوست می‌شود.

افرادی که افتادگی و ریزش پوست در مناطقی مانند گونه‌ها، چانه و گردن را تجربه می‌کنند، ممکن است از لیفت با نخ بهره‌مند شوند. با این حال، این روش برای افرادی که پوست شان بسیار ضخیم یا بسیار نازک است، یا کسانی که به مقادیر زیادی پوست اضافی دارند، مناسب نیست.

عمل لیفت با نخ معمولاً در محدوده یک تا دو ساعت انجام می‌شود، ولی بستگی به مناطق مورد درمان دارد. این یک روش غیر تهاجمی است و معمولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

بازیابی از لیفت با نخ بسیار سریع‌تر از جراحی‌های لیفت سنتی است. اکثر بیماران به زندگی روزمره خود در عرض چند روز باز می‌گردند. ولی ممکن است قرمزی، ورم یا خراش‌های کوچک در نقاطی که نخ‌ها وارد پوست شده‌اند تجربه کنند.

 

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای‌ها : 0

دیدگاهتان را بنویسید