بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > تزریق ژل : تزریق فیلر یا ژل| مقایسه انواع ژل‌ها و ماندگاری و هزینه

تزریق فیلر یا ژل| مقایسه انواع ژل‌ها و ماندگاری و هزینه

تزریق فیلر

تزریق فیلر، چین‌وچروک و خطوط روی صورت شما را صاف می‌کند. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی معمولاً فیلرهای پوستی را در نواحی اطراف چشم، دهان و بینی شما تزریق می‌کنند. تزریق ژل معمولاً سریع نتیجه می‌دهد و می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد. در ادامه، جزئیات بیشتری در مورد تزریق ژل آمده است.

تزریق فیلر یا ژل چیست؟

تزریق ژل نوعی عمل زیبایی بدون جراحی است. فیلرهای پوستی چین‌وچروک‌ها را پر می‌کنند، خطوط را صاف می‌کنند و حجم را به ‌صورت شما بازمی‌گرداند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

افراد برای بهبود ویژگی‌های صورت خود یا به‌دست‌ آوردن ظاهری جوان‌تر، فیلرهای پوستی را انتخاب می‌کنند. این درمان معمولاً کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد و زمان بهبودی آن بسیار کم است. نتایج تزریق ژل فوراً دیده می‌شود و بسته به نوع فیلر و محل آن، از ماه‌ها تا سال‌ها دوام می‌آورد. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد. 

چرا از فیلرهای پوستی استفاده می‌شود؟

با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست‌ دادن کلاژن می‌کند. کلاژن ماده مهمی است که در سراسر بدن شما وجود دارد؛ از جمله در پوست، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و بافت‌های همبند. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث شلی پوست (شل شدن) و کاهش حجم آن می‌شود. پوست نازک‌تر می‌شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و شروع به افتادگی می‌کند. می‌توانید تزریق ژل را برای موارد زیر انتخاب کنید:

  • به پوست افتاده حجم دهید.
  • ویژگی‌های صورت خود را متقارن‌تر کنید.
  • لب‌ها و گونه‌ها را حجیم کنید.
  • چروک‌ها و چین‌های صورت خود را صاف کنید.
هزینه تزریق فیلر

انواع فیلرهای پوستی و تزریق فیلر چیست؟

انواع فیلرهای پوستی عبارت‌اند از:

  • اسید هیالورونیک (HA): یک اسید طبیعی در پوست انسان است که به پوست شما حجم می‌دهد و آن را هیدراته و شاداب نگه می‌دارد. با افزایش سن، بدن شما تولید اسید هیالورونیک را متوقف می‌کند. نتایج حاصل از تزریق HA معمولاً شش ماه تا یک سال باقی می‌ماند.

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

شما چی ترجیح می‌دید؟(ضروری)

  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA): نوعی فیلر، متشکل از ماده‌ای که در استخوان‌های شما وجود دارد. نتایج حاصل از این فیلرها معمولاً حدود یک سال باقی می‌ماند. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های پوستی معمولاً از فیلرهای CaHA برای چین‌وچروک‌های عمیق‌تر استفاده می‌کنند.
فیلر بهتر است یا بوتاکس

لی ال لاکتیک اسید (PLLA): ماده‌ای است که به بدن شما کمک می‌کند تا کلاژن خود را بسازد. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی معمولاً از اسید پلی ال لاکتیک برای صاف کردن چین‌وچروک‌های عمیق روی صورت استفاده می‌کنند. نتایج می‌تواند دو سال یا بیشتر طول بکشد.

برندهای ژل گونه
  • فیلرهایپلی متیل متاکریلات (PMMA): از کلاژن و گلوله‌های بسیار کوچکی تشکیل شده‌اند که پس از تزریق ژل در زیر پوست شما باقی می‌مانند. گلوله‌ها به پوست شما حجم می‌دهند و آن را محکم نگه می‌دارند.
کلاژن سازی و جوانسازی پوست

ارائه‌دهنده مراقبت‌های پوستی شما انواع فیلرهای پوستی را بررسی می‌کند و گزینه مناسب برای شما را مورد استفاده قرار می‌دهد. در مورد تعیین اهداف واقع‌بینانه و نتایجی که پس از تزریق می‌توانید انتظار داشته باشید با آنها صحبت کنید.

اقدامات لازم قبل از تزریق فیلر و ژل

قبل از دریافت فیلرهای پوستی، باید با ارائه‌دهنده مراقبت‌های پوستی خود مشورت کنید. ممکن است بخواهید به یک متخصص پوست مراجعه کنید؛ آنها چهره شما را بررسی می‌کنند و در مورد اهداف شما و اینکه چه قسمت‌هایی را می‌خواهید بهبود دهید می‌پرسند.

آنها ممکن است صورت شما را با یک خودکار یا نشانگر علامت‌گذاری کنند تا نشان دهند تزریق ژل در کجا انجام می‌شود. همچنین احتمال دارد از صورت شما عکس بگیرند. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما نوع خاصی از فیلرها را توصیه می‌کند و عوارض جانبی احتمالی و زمان بهبودی را بررسی می‌کند.

در طول این مشاوره در مورد سابقه پزشکی شما نیز سؤال خواهد کرد. مهم است که در صورت مصرف دارویی به آنها بگویید، زیرا برخی از داروها می‌توانند خطر عوارض پس از تزریق ژل را افزایش دهند. بهتر است موارد زیر را به مشاور پوستی خود بگویید:

  • آلرژی
  • سابقه کبودی یا خونریزی
  • بعد از اقدامات مشابه
  • مشکلات عصبی
  • شرایط پوستی

در طول تزریق ژل چه اتفاقی می‌افتد؟

می‌توانید فیلرهای پوستی را در کلینیک محل مراجعه تهیه کنید. برخی از افراد انتخاب می‌کنند که فیلرهای پوستی را در یک آبگرم پزشکی (که مدسپا یا مدیسپا نیز نامیده می‌شود) تهیه کنند. مدسپا یک کلینیک پزشکی است که عمل‌های زیبایی را در محیطی شبیه آبگرم ارائه می‌دهد.

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، پوست شما را تمیز می‌کند و ممکن است از یک لوسیون یا کرم با یک ماده بی‌حس‌کننده استفاده کند. داروی بی‌حسی ناحیه را بی‌حس می‌کند بنابراین تزریق راحت‌تر خواهد بود.

با استفاده از یک سوزن نازک، پزشک مقادیر کمی از فیلرها را به زیر پوست شما تزریق می‌کند. سوزن کمی احساس سوزش به همراه دارد؛ اما بیشتر افراد در طول این تزریق‌ها درد زیادی را تجربه نمی‌کنند. پزشک شما ممکن است فیلرها را در چندین ناحیه تزریق کند. کل فرایند می‌تواند چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

عوارض فیلر چیست

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

بعد از تزریق فیلر چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از تزریق ژل، پزشک پوست شما را تمیز می‌کند.ممکن است یک کیسه یخ برای کاهش درد و تورم به شما بدهند. ممکن است پس از تزریق، کبودی، تورم یا ناراحتی داشته باشید. معمولاً این عوارض شدت کمی دارند و در عرض چند روز محو می‌شوند.

بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام این تزریق‌ها نتایج را مشاهده می‌کنند؛ اما نتایج هرکسی متفاوت است. اینکه چه مدت طول می‌کشد تا نتایج را ببینید به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله نوع درمانی که دریافت کرده‌اید.

مزایای تزریق فیلر و ژل چیست؟

بسیاری از افراد فوراً نتایج فیلرهای پوستی را مشاهده می‌کنند. تزریق معمولاً کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و می‌توانید آن را مستقیماً در مطب ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود انجام دهید. ازآنجایی‌که این یک درمان بدون جراحی است دوره نقاهت خاصی ندارد. بسته به نوع فیلر، نتایج می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها باقی بماند. برخی از فیلرها بیش از دو سال کار می‌کنند. تزریق ژل معمولاً نسبت به روش‌های جراحی گزینه‌ای ارزان‌تر است.

مزوتراپی و میکرونیدلینگ

خطرات یا عوارض فیلرهای پوستی چیست؟

عوارض جدی تزریق ژل بسیار کم و برخی از این عوارض فقط به‌ صورت موقتی هستند. اما مانند هر عمل زیبایی، خطراتی نیز وجود دارد.

  • ظاهر نامتقارن
  • خونریزی، کبودی، قرمزی، درد و تورم
  • آسیب به پوست شما که می‌تواند باعث ایجاد زخم شود.
  • عفونت که در موارد شدید ممکن است منجر به نکروز (مرگ پوست آلوده) گردد.
  • توده یا برجستگی زیر پوست شما
  • بی‌حسی
  • جوش‌هایی که شبیه آکنه هستند.
  • بثورات و خارش

به‌ندرت، افراد به دنبال تزریق ژل دچار مشکلات بینایی می‌شوند. اگر مشکلات بینایی همراه با ضعف، ناراحتی یا درد در یک طرف بدن خود دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

زمان بهبودی پس از دریافت فیلرهای پوستی چقدر است؟

زمان نقاهت هر کس متفاوت است. موارد زیر، زمان بهبودی شما را مشخص می‌کند:

  • ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما چند ناحیه را درمان کرده است.
  • نوع فیلر
  • سلامت کلی شما

بیشتر افراد می‌توانند بلافاصله پس از تزریق ژل به فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برند بازگردند. پزشک شما ممکن است دوری از ورزش شدید یا فعالیت بدنی را برای یک یا دو روز توصیه کند.

فشیال پوست با اکسیژن

کلام آخر

فیلرهای پوستی چین‌وچروک‌ها را صاف می‌کنند و حجم را به پوست افتاده بازمی‌گردانند. بسیاری از افراد تزریق ژل را انتخاب می‌کنند؛ زیرا نتایج فوراً قابل دیدن است و دوره نقاهت آن بسیار کم است. مانند هر عمل زیبایی، خطر عوارض جانبی وجود دارد. با مشاور و پزشک خود در مورد خطرات و فواید و همچنین بهترین نوع فیلرهای پوستی مناسب با پوست صورت خود صحبت کنید.

برای کاهش نگرانی در مورد عمل تزریق ژل و عوارض بعد از آن، بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. کلینیک آمون این عمل زیبایی را با بهترین برندها و در محیطی کاملاً بهداشتی؛ توسط پزشک برای شما انجام می‌دهد. چنانچه تاکنون تزریق ژل را انجام داده‌اید، از تجربیات خود برای ما بنویسید.

نوشته‌های مشابه در حوزه جوانسازی

سئوالات متداول شما

فیلرها و ژل‌ها موادی هستند که برای افزایش حجم و بهبود ظاهر مناطق مختلف پوستی استفاده می‌شوند. فیلرها معمولاً از اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند و می‌توانند فرم و جوانی را به پوست برگردانند. ژل‌ها نیز ممکن است برای ترمیم و جوان‌سازی پوست مورد استفاده قرار گیرند، اما ممکن است ترکیبات مختلفی داشته باشند

با انجام توسط پزشکان متخصص و با استفاده از محصولات معتبر، تزریق ژل و فیلر می‌تواند یک روش امن برای بهبود ظاهر پوست باشد

در بیشتر موارد، تزریق فیلر فرآیندی سریع با درد و تورم کم است. با این حال، ممکن است نیاز به مدتی استراحت برای کاهش تورم و آثار جانبی احتمالی باشد

برخی از برندهای معتبر فیلر شامل Juvederm، Restylane و Perlane می‌شوند که به ترتیب از اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند. همچنین برند آلیاکسین سوئیسی یکی از بهترین برندهای فیلر مطرح شده است

فیلرها و ژل‌ها می‌توانند در مناطق مختلفی از بدن و صورت تزریق شوند تا حجم و جوانی را افزایش دهند. برخی از مناطق شایع شامل لب‌ها، گونه‌ها، خطوط و چین و چروک‌های صورت و دیگر مناطقی که نیاز به جوان‌سازی دارند، می‌شوند

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

میانگین امتیازها 4.9 / 5. تعداد رای‌ها : 865

دیدگاهتان را بنویسید