صفحه اصلی > ژل لب : عوارض تزریق ژل لب چیست ؟ | بایدها و نبایدهای تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب چیست ؟ | بایدها و نبایدهای تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب

امروزه در کلینیک‌ها از ژل لب برای زیبایی بخشیدن به لب‌های فرد استفاده می‌شود. تزریق ژل لب کم‌خطرترین روش برای زیبایی لب‌های فرد است که عوارض بسیار کمی دارد. از تزریق ژل به لب برای افزایش حجم لب و بهبود فرم لب‌ها استفاده می‌شود که نتیجه بخش نیز می‌باشد. ژل لب‌ها برندهای متفاوتی دارد و افراد باید سعی کنند که علاوه بر انتخاب برند معتبر عمل تزریق ژل لب را در کلینیک‌های معتبر مثل کلینیک آمون انجام دهند. در ادامه به بررسی عوارض تزریق ژل لب می‌پردازیم.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

واکنش‌های آلرژیک

آلرژی و حساسیت از جمله عوارض تزریق ژل لب است که ممکن است برای هر فردی رخ بدهد. افراد ممکن است به برخی مواد حساسیت داشته باشند. البته ایجاد آلرژی در بدن به‌ندرت اتفاق می‌افتد و جزء عوارض همگانی تزریق ژل لب به‌حساب نمی‌آید. ناگفته نماند که واکنش‌های آلرژیک اغلب خطرناک نیستند و با مصرف چند دارو از بین می‌روند. پزشک متخصص قبل از انجام تزریق ژل لب از شما تست آلرژی می‌گیرد.

آسیب به بافت لب در اثر تزریق ژل

تزریق فیلر لب یا همان تزریق ژل به لب از جمله عمل‌های حساس زیبایی است که باید حتماً با دقت بالایی انجام شود. بارها پیش آمده است که فرد برای تزریق لب به کلینیک‌های نامعتبر مراجعه کرده است و بعداً دچار عوارض جبران ناپذیری شده‌ است.

از طرفی در تزریق ژل به علت اینکه یک ماده خارجی به بدن وارد می‌شود ممکن است باعث واکنش بدن و خرابی بافت لب شود. ممکن است در اثر تزریق، کلاژن سازی پوست مختل شود و آب‌رسانی پوست کاهش یابد. پزشک متخصص با استفاده از راهکارهای خاص می‌تواند این موارد را برطرف کند.

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

شما چی ترجیح می‌دید؟(ضروری)

تورم و کبودی

یکی دیگر از عوارض تزریق ژل لب و تزریق ژل ایجاد تورم و کبودی در ناحیه لب‌ها می‌باشد که البته بعد از چند هفته آثار آن از بین می‌رود. جالب است بدانید که اگر کلینیک نامعتبری برای تزریق ژل لب انتخاب کنید ممکن است ژل با زاویه‌ای اشتباهی به لب‌های شما وارد شود و این موضوع تورم و کبودی را تشدید می‌کند. قرمزی و تورم جزئی بعد از تزریق به وجود می‌آید که کاملاً طبیعی است و بیمار نباید بابت آن نگرانی داشته باشد.

عوارض تزریق ژل

پیدایش زخم در ناحیه تزریق ژل لب

اگر برای تزریق ژل لب، کلینیک معتبر و پزشک متخصصی را انتخاب نکنید احتمالاً دچار زخم در ناحیه لب‌های خود می‌شوید. این زخم‌ها به سبب تزریق نامناسب به وجود می‌آید و ممکن است عمیق‌تر نیز بشود. در بیشتر ماده‌های ژل لب ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید وجود دارد که اگر در جای اشتباه و به‌صورت اشتباه تزریق شود باعث خشکی پوست و نهایتاً ایجاد زخم‌های عمیق پوستی می‌شود.

استفاده از این مواد تزریقی همچنین ممکن است باعث توقف در تولید کلاژن شود. در نتیجه پیدایش زخم در ناحیه لب از جمله عوارض تزریق ژل لب است که برای همه افراد پیش نمی آید.

ایجاد عفونت در لب‌ها در اثر تزریق ژل

زمانی که بدن ژل تزریق شده را نپذیرد بدن شما دچار عفونت می‌شود. عفونت ایجاد شده شبیه حالتی است که فرد در کلینیک نامعتبر بوتاکس انجام دهد.  علائم عفونت کم کم بعد از تزریق خود را نشان می‌دهد و فرد را دچار مشکل می‌کند. برای جلوگیری از این عارضه پزشک باید در صورت حساسیت پوست لب‌های شما از پوست شما نمونه برداری کند و ژل لب مخصوصی برای شما تزریق شود.

ایجاد عفونت در افراد در اثر تزریق ژل لب احتمال بروز ضعیفی دارد و پزشکان حتماً قبل از عمل شرایطی را ایجاد می‌کنند تا عفونت رخ ندهد. ایجاد عفونت از جمله عوارض تزریق ژل لب است که با مواردی مثل تب، سردرد و بی حالی ممکن است خود را نشان بدهد.

عدم تقارن لب‌ها بعد از تزریق

اگر شما پزشک مناسبی برای تزریق ژل لب انتخاب نکنید ممکن است بعد از چند هفته متوجه شوید که لب‌های شما تقارن ندارد و این زیبایی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بعضی از افراد بعد از تزریق اشتباه و مشاهده عدم تقارن دوباره اقدام به تزریق می‌کنند تا نتیجه صحیحی بگیرند که این کاملاً اشتباه است.

ایجاد جوش بعد از تزریق ژل لب

اگر بعد از تزریق در ناحیه لب‌ها و اطراف آن دچار جوش شدید باید بدانید که این از عوارض تزریق ژل لب است. این جوش‌ها می‌تواند ریز و یا درشت باشد و زیبایی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

فرد باید به‌محض مشاهده جوش‌ها از کرم‌ها و محلول‌هایی که پزشک تجویز کرده است استفاده کند. فرد باید دقت کند که استفاده خودسرانه از کرم‌ها و مواد دیگر برای برطرف کردن این جوش‌ها می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و جوش‌ها را بیشتر کند.

جابجایی ژل تزریق شده در بدن

جالب است بدانید که ژل‌ها در بدن ممکن است حرکت کند که این مورد باعث فلجی صورت و مشکلات دیگر می‌شود. این فلجی موقتی است و بعد از مدتی از بین می‌رود. اگر فرد به دنبال این است که هر چه سریع‌تر این مورد را برطرف کند باید توسط پزشک خود تحت درمان قرار بگیرد. از جمله دلایل جابجایی ژل‌های تزریق شده می‌توان به تزریق بیش از اندازه ماده ژل نام برد.

التهابات پوستی بعد از تزریق ژل لب

ایجاد التهاب در اطراف ناحیه لب‌ها از عوارض تزریق ژل لب است که در افراد مختلف ممکن است رخ بدهد. البته این مورد به‌ندرت رخ می‌دهد و به‌ محض مشاهده باید سریعاً به نزد پزشک خود بروید تا بتوانید آن را درمان کنید. بی توجهی به این التهاب‌ها و درمان خودسرانه عوارض جبران ناپذیری را برای فرد رقم می‌زند. اگر بعد از تزریق ژل لب تاول‌هایی را بر روی پوست لب خود و یا اطراف آن دیدید نباید نگران شوید و فقط باید به فکر درمان ورم لب بعد از تزریق ژل باشید.

قرمز شدن پوست بعد از تزریق ژل لب

قرمز شدن پوست بعد از تزریق ژل لب کاملاً طبیعی است و نگران کننده نخواهد بود. قرمزی پوست بعد از چند روز کم کم از بین می‌رود و پوست به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. اگر این قرمزی بیش از اندازه بود و فرد را اذیت کرد باید توسط پزشک مورد بازبینی قرار بگیرد و پزشک برای درمان آن نظر بدهد.

درمان عوارض تزریق ژل لب چگونه است؟

حال که به عوارض تزریق ژل لب پرداختیم بهتر است تا به راه حل‌ها و درمان آن نیز بپردازیم. پزشکان متخصصی که در کلینیک‌های معتبر مشغول به انجام فعالیت هستند به‌خوبی با عوارض ژل لب طبیعی آشنا هستند و سعی می‌کنند تا راهکارهای ارائه شده را به کار بگیرند. در جدول زیر به بررسی عوارض و درمان آن می‌پردازیم.

عوارض راه حل
واکنش‌های آلرژیک استفاده از داروهای ضد حساسیت که توسط پزشک تجویز می‌شود و انجام تست‌های قبل از عمل

تورم، کبودی و قرمزی لب

اکثر این عوارض طبیعی است و با گذشت زمان از بین می‌رود.

آسیب به ناحیه لب در اثر تزریق

انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص

ایجاد عفونت در ناحیه لب

انتخاب پزشک با تجربه، انتخاب کلینیک معتبر، انتخاب ژل‌های با کیفیت، مصرف مداوم داروهای تجویز شده توسط پزشک

التهابات پوستی مثل تاول

مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، انجام مراقبت‌های بعد از تزریق

قرمز شدن و ایجاد جوش

این موارد بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود و جای نگرانی ندارد.

نکات مهم در مورد تزریق ژل لب

لب‌ها عضو بسیار مهمی در صورت است که در زیبایی فرد نقش بسیار مهمی دارد. اخیراً افراد ترجیح می‌دهند تا با تزریق ژل لب زیبایی خود را دو چندان کنند.  تزریق ژل لب شبیه تزریق ژل گونه و ژل زیر چشم است اما تفاوت‌های خاص خود را دارد. در مورد تزریق ژل لب نکات مهمی وجود دارد که فرد باید به آن دقت کند. این نکات عبارت است از:

• انتخاب پزشک با تجربه و کلینیک معتبر: شما نباید تزریق ژل لب خود را تحت نظر یک فرد کم‌تجربه و در کلینیک‌ها و یا آرایشگاه‌های غیرمجاز انجام دهید. پزشک متخصص باید با آناتومی بدن آَشنا باشد و در مورد تزریق ژل لب تجربه زیادی داشته باشد.
  • ژل‌های لب دائمی نیستند: ماندگاری ژل‌های لب برای هر شخص متفاوت است ولی عموماً می‌توان ماندگاری این عمل را 8 الی 12 ماه دانست. مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب تأثیر بسیار مهمی در افزایش ماندگاری آن دارد.
  • تزریق ژل لب دوران نقاهت جدی ندارد: کل عمل تزریق حدود 20 دقیقه طول می‌کشد و افراد می‌توانند بعد از عمل به زندگی عادی و فعالیت‌های شغلی خود بپردازند.
  • با پزشک خود مشورت کنید: حتماً قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنید و مدل مورد انتظار خود را برای او بیان کنید. بعضی از افراد لب‌های بزرگ را بیشتر می‌پسندند و بعضی از افراد تمایل دارند لب‌های معمولی داشته باشند. این موارد حتماً باید قبل از تزریق به اطلاع پزشک برسد.
  • بهبود تورم بعد از تزریق نیاز به صبوری شما دارد: شما باید دقت کنید که بعد از تزریق ممکن است دچار تورم در ناحیه لب‌ها شوید. این تورم بعد از 2 الی 3 روز از بین می‌رود و کمپرس یخ می‌تواند به‌سرعت بهبودی کمک زیادی کند.
نکات مهم تزریق ژل لب

سؤالات متداول در مورد تزریق ژل لب

بله، تزریق ژل لب معمولاً باعث احساس درد و تورم موقت در منطقه تزریق می‌شود. اما بسیاری از پزشکان آنتی درد موضعی یا یخ قبل از تزریق را توصیه می‌کنند تا درد و ناراحتی را کاهش دهند. این عوارض معمولاً بعد از چند روز تا یک هفته بهبود می‌یابند.

تزریق ژل لب معمولاً به خطرات و عوارض کمی دارد. اما ممکن است شامل تورم موقت، درد، خونریزی ملایم، و آب‌رفتگی در محل تزریق شود. همچنین، در صورتی که توسط یک پزشک غیرماهر انجام شود، ممکن است عوارض جدی‌تری نیز پیش آید. بنابراین، انتخاب یک پزشک ماهر و مجرب بسیار مهم است تا خطرات کاهش یابد.

برخی از واکنش‌های حساسیتی می‌توانند از چند دقیقه تا چند ساعت بعد از تزریق رخ دهند. واکنش‌های ازدیاد حساسیت نوع تأخیری (DTH) معمولاً حدود یک تا سه روز پس از درمان اتفاق می‌افتند. علائم شامل اریتم، ادم و سفتی هستند و معمولاً خود به خود و بدون عواقب برطرف می‌شوند​​.

لب‌های ناهموار و برآمده نشانه‌های رایج تزریق بد فیلر لب هستند. این ممکن است به دلیل تکنیک نادرست پزشک یا استفاده از فیلر با ویسکوزیته بیش از حد باشد. در برخی موارد، برآمدگی ممکن است نتیجه یک واکنش آلرژیک باشد​​.

ورم و التهاب معمولاً بعد از تزریق فیلر لب رخ می‌دهد و ممکن است باعث شود لب‌ها موقتا نامتقارن به نظر برسند. اگر عدم تقارن لب‌ها پس از دو تا سه هفته همچنان پابرجا بود، باید به پزشک مراجعه کنید​​.

پاسخ: راه‌های مختلفی برای رفع عوارض تزریق فیلر وجود دارد. می‌توانید منتظر بمانید تا فیلر به طور طبیعی توسط بدن متابولیزه شود یا از آنزیم هیالورونیداز برای تجزیه فیلر استفاده کنید. در موارد ضروری، برداشتن فیلر از طریق جراحی نیز امکان پذیر است​​.

Uneven and lumpy lips are common indicators of a poor lip filler injection. These issues may arise due to incorrect techniques used by the practitioner or the use of a filler with inappropriate viscosity. In some cases, lumps can result from an allergic reaction​​.

Side effects can vary in their onset. Some allergic reactions may occur within a few minutes to a few hours post-injection. Delayed-type hypersensitivity reactions typically happen around one to three days after treatment. These reactions are mediated by T cells responding to an antigen and often resolve on their own without long-term consequences. Symptoms include redness, swelling, and stiffness​​.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

کلینیک آمون معتبرترین کلینیک زیبایی کشور است که انواع خدمات زیبایی از جمله تزریق ژل لب را برای افراد انجام می‌دهد. در واقع بهترین ژل تزریق لب در کلینیک آمون موجود است و توسط بهترین و متخصص ترین پزشکان این تزریق انجام می‌گیرد.

اگر شما این تزریق را در کلینیک آمون انجام دهید کمترین عوارض را خواهید داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کلینیک تماس حاصل بفرمایید و یا به‌صورت حضوری مراجعه نمایید.

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

میانگین امتیازها 4.3 / 5. تعداد رای‌ها : 189