بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > خدمات زیبایی کلینیک آمون و کاشت مو : عوارض کاشت مو چیست؟ کاشت مو باعث مرگ می‌شود؟

عوارض کاشت مو چیست؟ کاشت مو باعث مرگ می‌شود؟

عوارض کاشت مو

با افزایش سن و عبور از دوران جوانی و رسیدن به میان‌سالی موهای افراد شروع به ریزش می‌کند که این به‌شدت بر روی زیبایی تأثیرگذار است. داشتن مو نعمتی است که فقط در صورت ریزش قدر آن دستمان می‌آید.

در ایام قدیم ریزش مو چاره‌ای نداشت و افراد مجبور بودند با آن کنار بیایند. اما امروزه روش‌های مختلفی از جمله کاشت مو برای ریزش مو وجود دارد که افراد زیادی آن را امتحان می‌کنند.روش‌ها و تکنیک‌های کاشت مو امروزه پیشرفت چشمگیری داشته است و عوارض آن به کمترین حد ممکن رسیده است.

ولی هنوز هم عوارضی وجود دارد که افراد بعد از کاشت مو دچار آن می‌شود. عوارض کاشت مو بسته به نوع روشی که فرد برای کاشت مو استفاده می‌کند متفاوت است که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

کاشت مو یک روش جراحی است و روش‌های جراحی نیز دارای عوارض است. شما می‌توانید کاشت مو را در کلینیک‌های معتبر مثل کلینیک آمون انجام دهید تا عوارض آن به کمترین حد ممکن برسد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

کاشت مو به چه صورت انجام می‌شود؟

سؤال بسیاری از افرادی که قصد کاشت مو را دارند این است که کاشت مو به چه صورتی انجام می‌شود. در واقع افراد به دنبال این هستند که بدانند روش کاشت مو چگونه است؟ عوارض آن چیست و آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ برای تشریح چگونگی کاشت مو به بررسی دو شیوه کلی آن (روش جراحی و روش غیر جراحی) می‌پردازیم.

روش جراحی: در این روش پزشک متخصص با وسایل مخصوص از ناحیه بانک مو یک نوار 6 تا 10 اینچی برداشت می‌کند و این نوار را به واحد جداسازی واحدهای فولیکولار می‌دهد تا توسط میکروسکوپ آماده شود.

این نوع برداشت را با نام FUT نیز می‌شناسیم. این روش توسط پزشکان متخصص کلینیک آمون انجام می‌شود.

روش غیر جراحی: در این روش از برداشت فلپ و جراحی خبری نیست و فولیکول‌های مو با استفاده از پانچ‌های دستی یا دستگاه‌های مشابه از محل بانک مو برداشته می‌شود. پزشک ابتدا ناحیه سر را تمیز می‌کند و سپس داروی بی‌حسی تزریق می‌کند. بعد از آن فولیکول‌های مو توسط پانچ‌های معرفی شده برداشته می‌شود و پس از نگهداری برای کاشت آماده می‌شود.

عوارض کاشت مو

عوارض به قسمتی از رخدادها گفته می‌شود که به‌صورت طبیعی نباشد. در واقع اگر کاشت مو توسط پزشک متخصص و در کلینیک معتبر انجام شود نباید منتظر عوارضی بود.

اما اگر روش درمانی روش مناسبی نباشد، عوارض کاشت مو برای فرد رخ می‌دهد. عوارضی مثل تورم و قرمزی از جمله عوارض طبیعی کاشت مو است و جزئی از روند درمان و بهبودی است و برای بیمار نگران کننده نخواهد بود.

در مبحث عوارض کاشت مو باید بسیار دقت کنید چرا که کاشت مو یک عمل زیبایی است و یک اشتباه می‌تواند زیبایی شما را کاملاً تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین حتماً باید قبل از انجام عمل از عوارض کاشت مو اطلاع پیدا کنید و حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. سعی کنید روشی را برای کاشت مو انتخاب کنید که با شرایط شما سازگار باشد. این باعث می‌شود تا شما کمترین عوارض کاشت مو را داشته باشید.

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

شما چی ترجیح می‌دید؟(ضروری)

چرا عوارض کاشت مو رخ می‌دهند ؟

کاشت مو از جمله جراحی‌های پرطرفدار زیبایی است که نسبتاً نوین است و با سرعت زیادی در بین افراد در حال رشد است. با گذشت زمان روش‌های بیشتری برای کاشت مو به وجود می‌آید که ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد. گاهی عوارض کاشت مو، پزشکان را با چالشی سخت مواجه می‌کند. ولی در اغلب موارد عوارض کاشت مو به‌خوبی توسط پزشک متخصص مدیریت می‌شود.

از طرفی ممکن است بیماران برای کاشت مو به کلینیک‌ها و پزشک‌های نامعتبر مراجعه کنند و این باعث می‌شود عوارض جبران‌ناپذیری برای فرد رخ دهد که سلامتی او را به خطر می‌اندازد. پزشکان کلینیک آمون با گذراندن دوره‌های مهارتی متعدد و سابقه‌ای طولانی عمل کاشت مو را با کمترین عوارض برای فرد انجام می‌دهند.

عوارض کاشت مو به روش FUT – FIT – SUT

کاشت مو در کلینیک‌ها با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در واقع پزشکان در جلسه معاینه شرایط بدنی بیمار را بررسی می‌کنند و با ارائه مزایا و معایب هر روش سعی می‌کنند تا با مشورت با خود بیمار بهترین روش برای آن فرد را انتخاب کنند. اما چیزی که وجود دارد این است که هر یک از روش‌های FIT , FUT , SUT ممکن است عوارض مخصوص به خود را داشته باشد. در ادامه به بررسی عوارض کاشت مو به روش‌های مختلف می‌پردازیم.

عوارض کاشت مو به روش FUT

• ایجاد جای زخم به علت عدم ترمیم آسیب ایجاد شده در زیر پوست
  • نکروز که بسیار نادر است که به علت عدم بخیه صحیح می‌تواند باعث قطع خون‌رسانی در سر شود.
  • بی‌حسی طولانی مدت
  • خونریزی، باز شدن بخیه‌ها و التهاب در ناحیه فولیکول‌ها
  • درد ماندگار که پزشک با مهارت می‌تواند این درد را به حداقل برساند.
  • افلوویوم یا ریزش موی شوکی که استفاده از ماینوکسیدیل برای درمان آن مؤثر است.
عوارض کاشت
کاشت مو در آمون

عوارض کاشت مو به روش SUT و FIT

• تُنُک شدن ناحیه بانک مو که به دلیل برداشت نامتوازن مو به وجود می‌آید. پزشک با مهارت می‌تواند با برداشت صحیح از ایجاد این عارضه جلوگیری کند.
  • اسکارهای نقطه‌ای که در هنگام برداشت فولیکول‌های مو از ناحیه بانک مو به وجود می‌آید.
  • در بعضی از موارد استفاده ناصحیح از پانچ باعث ورود فولیکول‌ها به بخش‌های عمیق می‌شود که به اصطلاح به آن دفن شدن فولیکول‌ها می‌گویند.
  • برداشت بیش از حد که توسط پزشکان بدون مهارت به وجود می‌آید.
  • ریزش موی شوکی
کاشت مو در کلینیک آمون

عوارض ناحیه گیرنده

• فولیکولیت بعد از کاشت مو که به دلیل عدم رعایت بهداشت شخصی به وجود می‌آید و با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای موضعی آنتی باکتریال قابل پیشگیری و درمان است.
  • بعضی از پزشکان طوری کاشت مو را انجام می‌دهند که نتیجه غیر طبیعی نشان می‌دهد. اما پزشکان با مهارت با طراحی مناسب خط رویش کاری می‌کنند تا کاشت مو برای شما کاملاً طبیعی جلوه کند.
  • جوش‌ها و خونریزی که به‌ندرت اتفاق می‌افتد و سریعاً نیز بهبود می‌یابد.
  • اِدِم یا ورم که یک رخداد طبیعی است و بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود. کمپرس سرد راه‌حل خوبی برای از بین بردن آن می‌باشد.
  • رشد کم گرافت ها که در اثر آسیب دیدن فولیکول‌ها در هنگام برداشت، آماده‌سازی و کاشت رخ می‌دهد.
کاشت مو

عوارض کاشت مو در زنان چگونه است؟

معمولاً عوارض کاشت مو در مردان و زنان تفاوت چندانی ندارد. به‌صورت کلی عوارض کاشت مو در زنان و مردان حاد نیست و سریعاً برطرف می‌شود. اگر شما انجام کاشت مو را در کلینیک معتبری انجام دهید تقریباً عوارض خاصی را تجربه نخواهید کرد. در خانم‌ها ممکن عوارض جزئی مثل عفونت، ریزش موقتی مو، کیست، خارش پوست سر و زخم‌های جزئی رخ دهد که پزشک می‌تواند این عوارض را پیش بینی کند و با داروهایی که تجویز می‌کند از بروز آن‌ها پیشگیری ‌کند.

به‌صورت کلی بدن خانم‌ها نسبت به آقایان مقاومت کمتری دارد و ضعیف‌تر است. بنابراین ممکن است عوارض کاشت مو در خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر باشد. پزشک متخصص قبل از انجام کاشت مو بیمار را معاینه می‌کند و سعی می‌کند تا بهترین روش را برای انجام کاشت مو انتخاب کند. البته خانم‌ها اگر کاشت مو را در کلینیک‌های معتبر مثل کلینیک آمون انجام دهند می‌توانند با خیالی راحت نتیجه موفقیت آمیزی از کاشت مو بگیرند. به‌صورت کلی عوارض کاشت مو در زنان نگران کننده نیست و افراد باید از این بابت خیالشان راحت باشد.

68 min 1

عوارض عمومی کاشت مو

عوارض عمومی کاشت مو عوارضی هستند که ممکن است برای بیشتر افراد رخ دهد و از طرفی نگران کننده نیز نباشد. بیمار با اطلاع از این عوارض می‌تواند خود را برای آن آماده کند و با انجام نکات مراقبتی از ایجاد آن جلوگیری کند. عوارض عمومی کاشت مو عبارت است از:

حساسیت به داروهای بی‌حسی: داروهای بی‌حسی ممکن است برای بعضی از افراد ایجاد حساسیت کند. از طرفی داروهای بی‌حسی باعث بی حس شدن سر می‌شود و فرد را دچار نگرانی کند. این بی‌حسی هیچ مشکلی برای فرد ندارد و به‌مرور از بین می‌رود.
قرمزی و تورم: قرمزی و تورم در بعضی از افراد شایع است و بعد از مدت کوتاهی نیز از بین می‌رود. این قرمزی و تورم نگران کننده نیست و برای فرد مشکلی ایجاد نمی‌کند.
خارش پوست: خارش پوست یکی از عوارض کاشت مو است که نسبتاً شایع است. این مورد به دلیل خشکی و تشکیل دلمه‌های خون در سطح سر تشکیل می‌شود. برای درمان آن نیز می‌توانید سرم شست و سو استفاده کنید.
درد در زمان جراحی: درد در زمان جراحی از جمله عوارض کاشت مو است که البته با استفاده از داروهای بی‌حسی از بین می‌رود. پزشک متخصص برای کاهش درد داروهای مسکن خوراکی تجویز می‌کند که باید حتماً آن را مصرف کنید.
عفونت: عفونت می‌تواند هم در ناحیه بانک مو و هم در ناحیه گیرنده رخ بدهد. البته اغلب عفونت‌هایی که رخ می‌دهد جزئی است و نگران کننده نخواهد بود.
اِدِم یا خیز:‌ در ناحیه گیرنده ممکن است ورم ناشی از تجمع مایعات رخ بدهد که به‌صورت خود به خود و بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

آیا کاشت مو باعث مرگ می‌شود؟

شایعه‌ای وجود دارد که کاشت مو باعث مرگ می‌شود که تقریباً همه پزشکان متخصص حوزه زیبایی معتقدند به هیچ عنوان صحیح نیست.

در واقع مرگ اصلاً جزء عوارض کاشت مو نیست. کاشت مو از جمله جراحی‌های کم تهاجمی است و با کمترین درد و خونریزی انجام می‌شود. کاشت مو با استفاده از بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌ها انجام می‌شود و فرد را به هیچ عنوان در معرض مرگ قرار نمی‌دهد.

بنابراین احتمال مرگ بر اثر کاشت مو تقریباً نزدیک به صفر است. مگر آن‌که مشکل دیگری برای فرد پیش آید. مشکلاتی مثل ترس و اضطراب بیش از حد و یا حساسیت‌های نادر به دارویی خاص. بیماران می‌توانند با خیال راحت عمل کاشت مو را انجام دهند و از نتیجه آن نیز خیالشان راحت باشد.

سئوالات متداول شما

بله، تورم پس از جراحی یکی از رایج‌ترین عوارض است و تقریباً نیمی از بیماران این تورم را تجربه می‌کنند.

خونریزی شدید در طول کاشت مو نادر است، اما ۳۷.۱% بیماران ممکن است این مشکل را داشته باشند، که اغلب به دلیل خطای جراحی است.

حدود ۲۳.۲۹% بیماران پس از کاشت مو دچار التهاب فولیکول مو می‌شوند.

بله، این عارضه به طور موقت در محل برداشت مو رایج است.

لیکن پلانوپیلاریس یکی از عوارض نادر کاشت مو است و در مطالعات محدودی روی بیماران مشاهده شده است.

Severe bleeding during hair transplantation is rare, but 37.1% of patients may experience this issue, often due to surgical error.

Approximately 23.29% of patients develop folliculitis after a hair transplant.

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

میانگین امتیازها 3.9 / 5. تعداد رای‌ها : 245