بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > زاویه سازی صورت : مادلینگ صورت چیست؟ | هزینه، مزایا و معایب

مادلینگ صورت چیست؟ | هزینه، مزایا و معایب

مادلینگ

گرایش به داشتن ظاهری بهتر و زیباییِ بیشتر، اعتمادبه‌نفس افراد را بالا می‌برد. مادلینگ صورت (زاویه‌سازی صورت) در بین مردان و زنان بسیار محبوب است، زیرا در این روش، وضعیت صورت پس از عمل به شکل V در می‌آید. کانتورینگ صورت باعث زیبایی چهره، جوانسازی پوست، رفع چین‌وچروک، اصلاح زاویه بینی و فرم‌دادن به چانه می‌شود.

در این عمل قسمت‌هایی از صورت مانند گونه‌ها، زاویه فک، خطوط فک و چانه که نقش مهمی در زیبایی چهره دارند، برجسته‌تر می‌شوند تا با بقیه قسمت‌های صورت تناسب بیشتری داشته باشند. این اجزا به‌تناسب برجسته می‌شوند و ظاهر زیبایی به چهره می‌بخشند. این عمل علاوه بر جنبه زیبایی، از جنبه درمانی نیز برخوردار است و برای درمان کسانی که در هنگام تصادف یا به‌صورت مادرزادی در ناحیه فک مشکل داشته باشند، استفاده می‌گردد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مادلینگ صورت چیست و به چه روشی انجام می‌شود؟

مدلینگ صورت، که یکی از خدمات زیبایی محبوب در کلینیک‌ها و مراکز زیبایی است، به مجموعه‌ای از روش‌های غیرجراحی و گاهی جراحی اشاره دارد که با هدف بهبود و تغییر ظاهر صورت انجام می‌شوند. این روش‌ها شامل تزریق ژل یا فیلر، بوتاکس، لیفتینگ با نخ و سایر تکنیک‌های مدرن می‌باشند. هدف از مدلینگ صورت می‌تواند مواردی مانند افزایش حجم لب‌ها، برجسته‌سازی گونه‌ها، کاهش چین و چروک، یا تغییر فرم بینی باشد بدون نیاز به جراحی. این روش‌ها معمولاً با هدف ایجاد تعادل و هماهنگی بیشتر در ویژگی‌های صورت و بهبود کلی زیبایی چهره انجام می‌شوند. در ادامه انواع روش‌های زاویه‌سازی صورت آمده است:

زاویه‌دهی صورت با تزریق ژل

تزریق ژل یک روش بدون جراحی است که باید بادقت کافی انجام شود، بسته به اینکه چه نوع ژلی در این روش استفاده می‌شود، ماندگاری این روش بین 6 تا 36 ماه است. بهترین نوع ژل، هیالورونیک اسید است که با بدن سازگاری دارد. از معایب تزریق ژل می‌توان به عفونت، عدم تقارن در صورت پس از تزریق ژل، کبودی و تورم اشاره نمود. فیلرهای کانتورینگ صورت یا فیلرهای پوستی برای بهبود ظاهر و وضعیت‌های صورت در نظر گرفته شده است.

زاویه سازی صورت
مادلینگ صورت بدون جراحی

مزایای استفاده از فیلرها

استفاده از فیلرها به‌عنوان بهترین روش برای انجام مادلینگ صورت، منجر به موارد زیر می‌شود:

  • ویژگی‌های صورت بهبودیافته و متقارن می‌شود.
  • لب‌ها و گونه‌ها را حجیم و تقویت می‌کند.
  • خطوط و چین‌و‌چروک‌ها را صاف و کم‌رنگ می‌کند.
  • بازگردان حجم به نواحی افتاده و فرورفته صورت.

از طریق استفاده از یک سوزن ظریف، مواد ژل به نواحی مختلف صورت تزریق می‌شود. ممکن است انواع مختلفی از فیلرها وجود داشته باشند، اما تقریباً همه آنها با تأمین و تولید کلاژن در بدن مرتبط هستند.

زاویه‌سازی صورت با تزریق بوتاکس

این روش برای کسانی که فک آنها مربعی شکل است و قصد دارند قسمت پایین صورتشان کشیده‌تر به نظر برسد، بسیار ایده‌آل است. در این روش از زاویه‌سازی صورت، بوتاکس به قسمت‌هایی از چانه تزریق می‌شود تا چانه کوچک‌تر به نظر برسد. تزریق بوتاکس برای کانتورینگ صورت، بدون جراحی انجام می‌شود و بیمار در حین انجام آن کمترین دردی را احساس نخواهد کرد.

تزریق چربی

این روش یکی از بهترین روش‌ها برای کانتورینگ صورت است. در این روش چربی اضافی از یک قسمت بدن گرفته می‌شود و سپس به نواحی مشخص شده از صورت تزریق می‌شود. لیپوساکشن عوارضی ندارد و چون از بدن گرفته می‌شود با بدن سازگار است. چربی‌های تزریق شده معمولاً چند سال دوام می‌آورند.

زاویه‌سازی صورت با نخ

این روش یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که باعث لیفت پوست می‌شود. نتایج این روش سریع و قابل‌ مشاهده خواهد بود. در این روش ابتدا پزشک قسمت‌های ورودی و خروجی نخ را روی صورت فرد تعیین می‌کند. سپس با سوزن‌های نازک و مخصوص، نخ‌ها را وارد قسمت‌های موردنظر کرده و پس از خروج، نخ‌ها را می‌بندد و زیر پوست پنهان می‌کند. این روش مادلینگ صورت هیچ عارضه‌ای ندارد و باعث ایجاد اسکار بر روی صورت نمی‌شود.

عمل جراحی

در این روش پزشک با برش بخشی از استخوان فک، سایز آن را کاهش می‌دهد و اگر این قسمت دارای عضلات بزرگ باشد قسمت‌هایی از این عضله را بیرون می‌کشد و در نهایت بخیه می‌زند. شاید بپرسید جای بخیه تا چه مدت روی صورت باقی می‌ماند؟ نگران نباشید، اثر بخیه به‌زودی محو خواهد شد.

بوکال فت 

جراحی برداشتن چربی بوکال یا همان بوکال فت یک انتخاب جراحی پلاستیک است که به منظور حذف چربی در قسمت پایینی گونه‌ها انجام می‌شود. این عمل جراحی باعث می‌شود تا قسمت پایینی صورت یک شکل باریک‌تر بگیرد و استخوان‌های گونه و خط فک بهتر مشخص شوند. چربی بوکال یک پد چربی (adipose tissue) در زیر هر کاکل گونه است که اندازه و شکل آن‌ها از شخص به شخص متفاوت است. حذف این چربی می‌تواند ساختار استخوانی صورت، به ویژه استخوان‌های گونه و مناطق خالی بین گونه‌ها و خط فک را مشخص کند. این روش گاهی اوقات به نام کاهش گونه نیز شناخته می‌شود

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

شما چی ترجیح می‌دید؟(ضروری)

اهمیت در نظر گرفتن فرم صورت قبل از جراحی

درحالی‌که کانتورینگ صورت با جراحی یک روش مؤثر برای اصلاح ساختار صورت است، ضروری است تغییراتی را که می‌خواهید انجام دهید با احتیاط در نظر بگیرید. شما باید تصویر واضحی از اینکه چه نتیجه‌ای را می‌خواهید در نظر داشته باشید. این به جراح پلاستیک کمک می‌کند تا بتواند نیازهای شما را درک کند. قبل از شروع کانتورینگ صورت، ابتدا باید فرم صورت خود را درک کنید. هر فرم نیازهای مختلفی برای کانتورینگ دارد و تا زمانی که با آنها آشنا نباشید هرگز نمی‌توانید به نتایج ایده‌آل برسید.

انواع مختلف کانتورینگ صورت با جراحی

کانتورینگ صورت با جراحی به‌طورکلی یک روش پیچیده است. این به این دلیل است که شامل شناسایی دقیق رگ‌های خونی، بافت‌های نرم و اعصاب واقع در صورت است. علاوه بر این، این کار با برداشتن دقیق و ایمن بخش‌هایی از استخوان صورت بدون ایجاد آسیب انجام می‌شود. همچنین می‌تواند شامل کاشت ایمپلنت بدون آسیب رساندن به نواحی اطراف باشد.

این روش تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می‌شود. این کار به بی حس‌کردن ناحیه جراحی برای جلوگیری از درد یا بیهوش کردن شما در طول فرایند کمک می‌کند. انواع مختلف کانتورینگ صورت با جراحی در ادامه آمده است:

جراحی گونه

در این روش از مادلینگ صورت، جراح با برداشتن قسمت‌هایی از استخوان گونه باعث زاویه‌دار شدن آن می‌شود. به‌طورکلی، جراحی گونه بسته به اهداف و نیازهای بیمار، ممکن است یک ساعت طول بکشد. در صورت استفاده از ایمپلنت، جراح ایمپلنت را بین بافت‌های استخوان گونه و بافت‌های گردن قرار می‌دهد. سپس آن را در جای خود بخیه می‌زند و برش را پانسمان می‌کند تا بهبودی سریع را تسهیل کند. به‌طورکلی، جراحی گونه بسته به اهداف و نیازهای بیمار، ممکن است یک ساعت طول بکشد.

جراحی چانه

جراحی کاشت و تغییر چانه چیست؟ با جراحی چانه، جراح می‌تواند یک برش در لب پایین یا به‌صورت خارجی روی پوست زیر چانه ایجاد کند. سپس بافت‌های استخوانی چانه بلند می‌شوند تا فضایی برای ایمپلنت ایجاد شود. پس از قرارگرفتن در موقعیت، جراح ایمپلنت را محکم بخیه می‌زند و محل برش را بخیه می‌زند. به‌طورکلی، جراحی چانه بسته به اهداف موردنظر صورت می‌تواند حدود 30 تا 60 دقیقه طول بکشد.

جراحی فک

شاید بارها این سؤال را پرسیده‌اید که فک زاویه‌دار چیست؟ جراحی فک شامل ایجاد برش در دهان در امتداد خط فک پایین است. از طریق برش، جراح مستقیماً ایمپلنت را روی استخوان فک قرار می‌دهد. این روش شامل قراردادن ایمپلنت‌های صورت از طریق دهان است. بنابراین، دهان و لثه‌ها باید به‌اندازه کافی سالم باشند تا در برابر این روند مقاومت کنند. کل جراحی ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد.

روش  CoolSculpting

اگر فکر قرارگرفتن در معرض سوزن شما را از انجام درمان کانتورینگ صورت بازمی‌دارد، در اینجا روش متحول‌کننده حذف چربی برای شما آمده است. CoolSculpting به‌جای داشتن محلول‌های تزریقی برای ازبین‌بردن و جلوگیری از تجمع چربی روی صورت، از روشی به نام کرایولیپولیز استفاده می‌کند.

این روش مادلینگ صورت از دو پانل استفاده می‌کند تا ناحیه‌ای را که می‌خواهید چربی از بین برود مکش کند. نحوه کار آن‌چنان‌که به نظر می‌رسد پیچیده نیست. پانل‌هایی که پوست را می‌مکند به‌سرعت سرد می‌شوند و سلول‌های چربی را منجمد کرده و بیرون می‌کشند.

CoolSculpting معمولاً برای کانتورینگ بدن استفاده می‌شود، اما می‌توان آن را در قسمت پایین صورت نیز انجام داد تا چانه دوتایی را از بین ببرد، خط فک شما را کانتور کند و پوست  گردن را اصلاح کند. مدت یک جلسه معمولاً 30 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. پس از اولین جلسه، 20 تا 25 درصد چربی مورد هدف قرار می‌گیرد. چربی‌ها پس از چند هفته یا چند ماه از طریق سیستم لنفاوی آزاد می‌شوند.

مزایای CoolSculpting

این روش شامل بریدن و تزریق چیزی نیست، بنابراین اکثر بیماران آن را نسبتاً سریع و بدون درد می‌دانند. اما ازآنجایی‌ که دستگاه مورد استفاده در این روش به‌شدت سرد می‌شود، جدای از کشیدن پوست، سوزن‌سوزن‌شدن و بی‌حسی خفیفی همچنان در طول عمل احساس می‌شود. CoolSculpting از سال 2010 مورد تأیید FDA بوده و ایمن و مؤثربودن آن ثابت شده است.

بر خلاف لیپوساکشن، اثرات قابل‌مشاهده و چشمگیری بر روی فرم صورت شما ممکن است چند ماه پس از اولین یا دومین جلسه شما ظاهر شود. توجه داشته باشید، شما باید 30 روز تا چهار ماه قبل از انجام روش بعدی انجماد چربی صبر کنید. اما از آنجایی‌ که نیازی به جراحی نیست، خطرات کمتری دارد.

فشیال چیست

 مزایای مادلینگ صورت

  • پس از کانتورینگ صورت چهره شما شاداب و جوان‌تر به نظر می‌رسد.
  • خطوط و چین و چروک کمتری در چهره و گردن مشاهده خواهد شد.
  • با کمک کانتورینگ و مادلینگ، حلقه‌ها و گودی‌های چشم شما بهبود می‎‌یابد.
  • با زاویه‌سازی و کانتورینگ صورت، فک شما بلند شده و خط فک شما واضح خواهد شد.

عوارض مادلینگ صورت

بسته به نوع روشی که برای مادلینگ صورت استفاده می‌کنید، عوارض جانبی متفاوتی را می‌توان انتظار داشت. چنانچه از روش جراحی برای کانتورینگ صورت استفاده کنید، بروز عوارض زیر محتمل است:

  • خون‌ریزی
  • کبودی
  • تورم
  • آسیب به بافت‌های مجاور (استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، اعصاب و غیره)
  • عفونت
  • عدم تقارت فک
  • لخته شدن خون

درصورتی‌که از روش‌های بدون جراحی برای کانتورینگ صورت استفاده کنید، باز هم احتمال بروز عوارض بعد از عمل وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که تمام عوارض ذکرشده در سطح خفیف تا متوسط هستند و پس از مدت‌زمان کوتاهی رفع می‌شوند.

12 min

چه کسانی باید مادلینگ صورت انجام دهند؟

افرادی با این ویژگی‌ها می‌توانند گزینه ایده‌آلی برای زاویه‌سازی صورت باشند.

  • فک پهن
  • فک مربع
  • چانه دایره‌ای
  • گونه‌های چاق
  • گونه لاغر
  • افرادی که خط فکشان زاویه ندارد.
  • خانم‌هایی که آرواره‌هایشان مردانه است .

چه کسانی برای مادلینگ صورت مناسب نیستند؟

افرادی که این ویژگی‌ها را دارند گزینه مناسبی برای زاویه‌سازی صورت نیستند:

  • افرادی که صورت بسیار لاغر یا بسیار چاق دارند.
  • افرادی که پوست افتاده‌ زیادی دارند.
  • فک پایین کوچکی دارند.
  • صورت گرد و چاق دارند.
  • گونه‌های کوچکی دارند.
  • بینی بزرگ دارند.
  • چانه جمع شده است.
  • گردن چاق دارند.
  • قسمت بالای صورت آنها باریک‌تر و کوچک‌تر از قسمت پایین است.
13 min

مراقبت‌ های بعد از مادلینگ صورت

  • تا ۴ ساعت پس از عمل صورت خود را آرایش نکنید.
  • 4 ساعت پس از عمل هیچ‌گونه فشاری به ناحیه مورد نظر وارد کنید.
  • به مدت 1 هفته از جویدن غذاهای سفت اجتناب کنید.
  • تا 2 روز پس از جراحی، به هیچ وجه روی شکم نخوابید.
  • تا 1 روز پس از جراحی از انجام ورزش‌های سنگین اجتناب کنید.
  • تا 1 هفته پس از جراحی از رفتن به سونا و استخر اجتناب کنید.

ماندگاری مادلینگ صورت

ماندگاری نتایج مادلینگ صورت به نوع روش مورداستفاده بستگی دارد. طبیعتاً روش‌های مبتنی بر جراحی ماندگاری بیشتری دارند و سایر روش‌ها به‌مرور زمان به ترمیم نیاز خواهند داشت.

بهترین کلینیک برای انجام مادلینگ صورت

برای دریافت بهترین نتیجه پس از انجام عمل‌های زیبایی، بسیار مهم است که یک کلینیک معتبر را انتخاب کنید. کلینیک آمون با برخورداری از امکانات پیشرفته و محیطی کاملاً بهداشتی، سابقه درخشانی در ارائه خدمات زیبایی به مشتریان دارد. متقاضیان کانتورینگ و مادلینگ صورت می‌توانند از تجربه و تخصص متخصصان ماهر و باتجربه این مجموعه بهره‌مند شوند. دکتر علیرضا یارقلی و دکتر پروین متوسلین در کلینیک آمون هستند که شما را برای رسیدن به نتیجه مطلوب همراهی می‌کنند.

هزینه کانتورینگ صورت

هزینه زاویه‌سازی صورت بسته به نوع روش مورد استفاده، متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید برای استعلام قیمت روش‌های مختلف کانتورینگ صورت با ما در ارتباط باشید.

مزوژل پروفایلو

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

متداولترین روش‌ها برای مادلینگ صورت شامل تزریق بوتاکس و ژل است

لیفتینگ فرایندی است که با استفاده از تکنیک‌های متعدد مانند لیفتینگ با نخ، لیفتینگ موضعی و لیفتینگ موضعی با لیزر، جوانی پوست را دوباره به فرد بازمی‌گرداند

در این روش، پزشک ناحیه مورد نظر برای مادلینگ با ژل را بررسی و مشخص می‌کند. سپس از طریق یک سوزن کوچک مقدار معینی از ژل یا فیلر زیر بافت پوست تزریق می‌شود

در این روش، خونریزی یا درد وجود ندارد زیرا در حین تزریق از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. با انجام این روش زاویه‌سازی صورت و مشکلات مرتبط با آن می‌تواند حل شود

مادلینگ صورت با تزریق ژل یا چربی به نواحی مختلفی مانند فک، چانه و روی پل بینی، زوایای اصلی ایجاد می‌کند که باعث کشیده شدن پوست، از بین رفتن چین و چروک و شکاف‌های پوستی و نازک شدن چانه و فک می‌شود.

عوارض مادلینگ صورت خفیف است. خطر قرمزی، کبودی، تورم و حساسیت با تزریق فیلر وجود دارد که معمولاً طی یک تا دو هفته برطرف می‌شود.

به‌غیراز روش جراحی، نتایج سایر روش‌ها دائمی نیستند. بااین‌حال، فیلرها ماندگاری بالایی دارند و بسته به نوع دقیق فیلر مورداستفاده و محل تزریق، معمولاً بین سه ماه تا پنج سال دوام دارند.

خیر. ناراحتی یا حساسیت تنها چند روز طول می‌کشد و می‌توان به با مسکن‌های بدون نسخه کنترل کرد.

کلام آخر

جراحی کانتورینگ صورت یک روش مؤثر برای بهبود ساختار و ویژگی‌های صورت است. روش‌های مختلفی برای رسیدن به ‌صورت زاویه‌دار و متناسب وجود دارد. نکته مهم، انتخاب یک کلینیک حرفه‌ای برای رسیدن به بهترین نتایج است. شما می‌توانید از مشاوره رایگان آمون استفاده کنید، و بعد از آن اقدام به رزرو نوبت نمایید.

نوشته‌های مشابه در حوزه جوانسازی

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

میانگین امتیازها 4.2 / 5. تعداد رای‌ها : 365

دیدگاهتان را بنویسید