بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > کاشت ابرو : کاشت ابرو طبیعی | انواع روش‌ها و هزینه
کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی | انواع روش‌ها و هزینه

نگاه اول، چهره‌ای است که دل‌ها را فتح می‌کند و هیچ چیزی به قدر یک جفت ابروی زیبا و هماهنگ، نمی‌تواند تاثیرگذاری چهره را دوچندان کند. ابروها، از دیرباز به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در زیبایی و تعادل ویژگی‌های صورت شناخته شده‌اند و در دوران مدرن، تکنولوژی به ما این فرصت را داده است که در این زمینه به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

کاشت ابرو، روشی نوین و پیشرفته است که به افرادی که از بروز مشکلاتی همچون افتادگی، پرپشت نبودن یا ناهماهنگی ابروها رنج می‌برند، این امکان را می‌دهد تا باز هم به زیبایی و تازگی چهره خود بازگردند. این فرآیند که ترکیبی از هنر و علم است، نیازمند دقت، مهارت و تجربه فراوانی است تا به نتایجی طبیعی و دلپذیر برسد.

در این فصل به بررسی جامع مباحث مرتبط با کاشت ابرو، از جمله فرآیند انجام، نکات مهم پیش و پس از عمل، و همچنین مراقبت‌های لازم پس از کاشت خواهیم پرداخت. از طریق این مسیر، همراه شما خواننده گرامی خواهیم بود تا درک عمیق‌تری نسبت به چگونگی به دست آوردن یک زیبایی طبیعی و دائمی از طریق کاشت ابرو پیدا کنید

به‌هرحال تنها یک راه‌حل مطمئن برای بهبود ظاهر ابروها وجود دارد، کاشتن ابرو است. با ما همراه باشید تا در این مقاله، هرآنچه باید در مورد کاشتن ابرو بدانید را برایتان توضیح دهیم.

دلایل ریزش ابروها چیست؟

ریزش ابروها می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. در اینجا به تعدادی از دلایل اصلی به طور کلی اشاره می‌شود:

– ژنتیک: برخی افراد به صورت ژنتیکی به مشکلات مرتبط با ابرو مستعد هستند.
– شرایط پزشکی: برخی بیماری‌ها مانند آلوپسی، هیپوتیروئیدی یا سندرم پلی‌کیستیک تخمدان می‌توانند به ریزش ابرو منجر شوند.
– داروها: استفاده از برخی داروها، مانند کورتیکواستروئیدها یا داروهای شیمی درمانی، ممکن است باعث ریزش ابرو شود.
– استرس: استرس زیاد و مداوم می‌تواند تاثیر منفی بر رشد موها داشته باشد.
– تغذیه ناکافی: کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین B و آهن به ریزش موها کمک می‌کند.
– الگوهای حذف مو: روش‌های نادرست حذف مو، مانند کشیدن یا واکس زدن، به ریشه موها آسیب می‌زند.
– آرایش زیاد: استفاده‌ی بیش از حد یا نادرست از محصولات آرایشی می‌تواند به موها آسیب بزند.
– عفونت‌ها و التهاب‌ها: بیماری‌ها و عفونت‌های پوستی نیز می‌توانند به ریزش ابرو منجر شوند.

این موارد فقط بخشی از عوامل احتمالی هستند و توجه به این نکته مهم است که برای تشخیص دقیق دلیل ریزش ابرو و انتخاب روش مناسب درمان، مشورت با یک پزشک متخصص ضروری است.

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

شما چی ترجیح می‌دید؟(ضروری)

کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کاشت ابرو طبیعی ، روشی است که در آن فولیکول مو از محل اهداکننده (قسمت‌های مختلف بدن فرد) برداشت شده و در نواحی کم پشت ابرو کاشته می‌‎شود. پس از برداشتن مو، آنها را در ظروف مخصوص طراحی شده برای کاشت، نگهداری می‌کنند. عمل کاشت ابرو معمولاً زمانی انجام می‌شود که بیمار تحت بی‌حسی موضعی باشد؛ بنابراین چیزی احساس نمی‌کند و این فرایند بدون درد خواهد بود.

نمونه کار کاشت ابرو در کلینیک آمون

آیا کاشت ابرو برای شما مناسب است؟

اساساً هرکسی می‌تواند از طریق پیوند، ابروهای پرپشت‌تری داشته باشد. بخش عظیمی از کاندیدهای کاشت ابرو طبیعی از کم پشتی و نازک شدن موهای ابرو و ابروهای تکه‌تکه شده به دلیل آلوپسی آره آتا یا ریزش موی ابرو به دلیل اختلالات مختلف رنج می‌برند. علاوه بر این، دلایل دیگری از جمله ضربه به‌صورت، تصادفات و ریزش موی ابرو ناشی از استرس، افراد را مجبور به انجام چنین عمل زیبایی می‌کند.

در اینجا چند دلیل دیگر نیز ذکر شده است:

  • سوختگی: سوختگی به دلایل طبیعی و غیرطبیعی اتفاق می‌افتد و به ابروها آسیب جدی می‌رساند. با گذشت زمان، قربانیان سوختگی، علاقه زیادی به کاشت ابرو نشان داده‌اند.
  • تاتو: تاتو و خالکوبی نامطلوب، یکی دیگر از دلایلی است که افراد را به عمل زیبایی ابرو سوق می‌دهد. بسیاری از بیماران از تاتوی ابرو خود راضی نیستند و برای پنهان کردن آن به کاشت متوسل می‌شوند.
  • کم‌کاری غده تیروئید: این مشکل در اغلب موارد، شدید نیست و در طی چند ماه، مژه‌ها و موها دوباره رشد می‌کنند. بااین‌حال، در برخی موارد شدیدتر، متخصصان پیوند ابرو را پیشنهاد می‌کنند.
  • تریکوتیلومانیا (اختلال کشیدن و کندن مو)
  • تومورها
  • اسکار
مراقبتهای بعد از کاشت ابرو

چگونه برای کاشت ابرو طبیعی آماده شویم؟

اگر سیگاری هستید، باید 3 تا 5 روز قبل از انجام این عمل سیگار را ترک کنید؛ زیرا جریان خون تحت‌تأثیر سیگار قرار می‌گیرد و روند بهبودی را کند می‌کند. همچنین، اگر مشروب خوار هستید ، سه روز قبل از جراحی خوردن مشروبات الکلی ممنوع است. به اشتراک گذاشتن سابقه بیماری‌ها با پزشک، قبل از عمل توصیه می‌شود و می‌تواند به دستیابی به نتایج بهتر کمک کند. برخی از شرایط پزشکی وخیم می‌توانند کاشتن ابرو را منتفی کنند، بنابراین ضروری است که پزشک خود را در جریان بگذارید. در صورت داشتن یکی از شرایط زیر، حتماً آن را با پزشک خود در میان بگذارید:

  • اختلالات خونریزی
  • تریکوتیلومانیا
  • آلوپسی آرئاتا (ریزش موی تکه‌تکه)
  • پیشینه مشکلات ناشی از جراحی زیبایی

هر نوع مکمل و دارویی باید تحت‌نظر پزشک مصرف شود، زیرا مصرف دارو بدون نظارت می‌تواند سلامت بیمار را در حین جراحی به خطر بیندازد.

مراقبت‎‌های بعد از کاشت ابرو طبیعی

مراقبت‎‌های بعد از کاشت ابرو طبیعی ، به ‎اندازۀ مهارت پزشک و تجهیزات کلینیک، برای یافتن نتیجۀ مطلوب از کاشت، اهمیت دارد و باید به آن توجه شود. توصیه این است که بعد از کاشت ابرو، نکات زیر را رعایت کنید:

  1. تعویض مرتب پانسمان روی ابروها و منطقۀ بانک مو و تمیزکردن این نواحی
  2. استفادۀ منظم و دقیق از داروهای تجویزشده توسط پزشک
  3. پرهیز جدی از دستکاری ابروها پس‌ از عمل تا زمانی که پزشک توصیه می‎‌کند.
  4. استفاده از کمپرس یخ روی پیشانی، جهت کاهش التهاب (با دستور پزشک)

دوره ریکاوری

این احتمال وجود دارد که پزشکان، داروهای مسکن، آنتی‌بیوتیک‌ها یا استروئیدها را به مدت پنج‌روز برای کاهش عوارض جانبی پیوند تجویز کنند. متورم شدن و قرمزشدن محل پیوند (کاشته شده) پس از عمل، متداول است. 
شما باید قبل از بازگشت به محل کار با پزشک خود صحبت کنید؛ زیرا معمولاً چند روز (در برخی موارد چند هفته) طول می‌کشد تا بیمار برای انجام مجدد کار آماده شود. به یاد داشته باشید که ریزش مو به مدت ۲ تا ۳ هفته ادامه دارد؛ بنابراین، ریزش مو در ماه اول پس از کاشت ابرو، جای هیچ نگرانی نیست. اولین نشانه‌های رشد مو یک تا سه ماه پس از عمل ظاهر می‌شود؛ بنابراین برای دریافت نتیجه عجله نکنید.

انواع روش‌های کاشت ابرو طبیعی

در ادامه، انواع روش‌های کاشت ابرو آمده است:

1. استخراج واحد فولیکول (FUE)
FUE به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد، زیرا هر مو به‌ صورت جداگانه با استفاده از یکی از تکنیک‌های پانچ روباتیک، پانچ برقی یا پانچ دستی برداشت می‌شود؛ بنابراین انجام این روش زمان بیشتری می‌برد.
نکته مثبت این است که در روش FUE هیچ اسکار خطی در ناحیه اهداکننده ایجاد نمی‌شود و بهبودی سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

2. پیوند واحد فولیکول (FUT)
در این روش، نواری از مو از محل اهداکننده، معمولاً پشت سر، برداشته می‌شود و در مکان‌های موردنظر پیوند می‌شود. این روش، زمان بسیار کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. بااین‌حال، اسکارهای خطی به‌عنوان پیامدهای روش FUT ظاهر می‌شوند و زمان بهبودی نیز طولانی‌تر است.

چه مدت زمانی را می‌توان برای دریافت نتیجه، انتظار داشت؟

صبر و حوصله برای گرفتن بهترین نتیجه از جراحی، یک موضوع کلیدی است. معمولاً بیماران در ماه سوم پس از جراحی، رشد مو در اطراف ناحیه ابرو  را گزارش می‌دهند. بااین‌حال، 3 تا 9 ماه دیگر (حدود یک سال) طول می‌کشد تا نتایج کامل به دست آید. پس از اولین جلسه، پزشک شما آموزش‌های لازم را به شما خواهد داد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

هزینه کاشت ابرو طبیعی چقدر است؟

موارد زیر، در میزان هزینۀ کاشت ابرو تعیین‎ کننده هستند و باید موردتوجه قرار گیرند:

  • سطح تجربه و اعتبار جراح شما: نتایج کاشت ابرو دائمی است، بنابراین یافتن یک پزشک متخصص که در کاشتن ابرو تخصص دارد، بسیار مهم است. مدارک و نمونه  کارهای قبل و بعد از عمل کاشت ابرو طبیعی مراجعین را بررسی کنید و از جراحتان نمونه کار بخواهید. اگرچه متخصص باتجربه دستمزد بیشتری را دریافت می‌کند؛ اما مهارت‌های او در حین عمل، از هزینه‌های بعدی شما می‌کاهد.
  • تکنیکی که استفاده می‌شود: روش‌های FUE اسکارهای کمتری بر جای می‌گذارند. این روش نسبت به تکنیک FUT زمان‌برتر است، بنابراین هزینه بیشتری را به دنبال دارد.
  • مکانی که برای انجام کاشت مو به آن مراجعه می‌کنید: بهداشت و امکانات پیشرفته در یک مطب یا کلینیک می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های کاشت مو شود؛ اما به دلیل تأثیرگذاری روی نتیجه، ارزشش را دارد. همچنین مجوزهای قانونی لازم برای خدمات زیبایی مثل کاشت ابرو بسیار اهمیت دارد.
  • تعداد گرافت: همه انواع کاشت مو به‌طورکلی به‌ازای «واحد فولیکولی» (بخش کوچکی از فولیکول‌ها که یک پیوند را تشکیل می‌دهند) قیمت‌گذاری می‌شوند. به طور معمول، هرچه تعداد پیوندهای واحد فولیکولی بیشتر باشد، قیمت کمتری برای هر واحد فولیکولی پرداخت خواهید کرد. تعداد گرافت‌هایی که دریافت می‌کنید به شکل فعلی ابروی شما و همچنین شکل و تراکم دلخواه شما بستگی دارد.
کاشت ابرو
کاشت ابرو

نتیجه‌گیری 

رضایت از کاشت ابرو طبیعی به کلینیک موردنظر شما بستگی دارد. امکانات موجود در کلینیک‌های مختلف متفاوت است، در برخی از کلینیک‌ها از امکانات به‌روزتری استفاده می‌شود. رفتار و نگرش پرسنل کلینیک، همراهی آنها با فرد در شرایط قبل و بعد از عمل و درک آنها از وضعیت فرد، در رضایتمندی متقاضیان تأثیر بسزایی دارد.
در کلینیک آمون، علاوه بر استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته، کادری آموزش‌دیده و مجرب در تمامی مراحل کاشت ابرو ، فرد را همراهی می‌کنند. همچنین در مواردی که فرد به دلیل شرایط خاص نیاز به مشاوره تلفنی داشته باشد، کادر مجرب این مرکز خدمات مشاوره‌ای لازم را ارائه خواهند داد.

سئوالات متداول

کاشت ابرو (همچنین به نام ترانسپلانت ابرو شناخته می‌شود) یک روند جراحی است که در آن موها از یک ناحیه‌ای از بدن (معمولاً از پشت سر) برداشته شده و به ناحیه‌ای دیگر از ابرو منتقل می‌شوند. روند به گونه‌ای است که فولیکول‌های مو با دقت جدا شده و در ناحیه‌های موردنیاز ابرو کاشته می‌شوند

کاشت ابرو معمولاً تحت تاثیر بی‌حسی موضعی انجام می‌شود تا از احساس درد در طول جراحی جلوگیری شود. اکثر افراد تجربه کمی درد یا ناراحتی در طول یا پس از عمل جراحی دارند، اما این مسائل معمولاً با استفاده از داروهای مخدر کنترل می‌شوند

نتایج نهایی کاشت ابرو معمولاً بین 6 تا 12 ماه پس از جراحی مشخص می‌شوند. موهای جدید باید رشد کنند و این فرآیند به طور طبیعی ممکن است کمی زمان ببرد

همانند هر روند جراحی دیگری، کاشت ابرو نیز ممکن است خطرات و عوارض خود را داشته باشد. با این حال، وقتی توسط یک جراح ماهر و متخصص انجام می‌شود، این روش به طور عمومی به عنوان یک روند ایمن محسوب می‌شود. برای حصول بهترین نتایج و کاهش خطرات، مهم است که انجام دقیق تحقیقات و انتخاب یک متخصص با تجربه و دانش فنی کافی انجام شود

بله، نتایج کاشت ابرو به طور کلی دائمی محسوب می‌شوند چرا که فولیکول‌های مو به ناحیه مورد نظر منتقل شده و در آنجا رشد می‌کنند. البته، برخی افراد ممکن است نیاز به جلسات تکمیلی داشته باشند تا نتایج بهتر و دقیق‌تری به دست آورند

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

میانگین امتیازها 4.9 / 5. تعداد رای‌ها : 744

دیدگاهتان را بنویسید